Nosferatu, Phantom der Nacht. Deze vampierfilm van Werner Herzog speelt zich af in de binnenstad van Delft. Maar de opnames met de ratten zijn opgenomen in Schiedam, omdat de gemeenteraad van Delft geen zin had in de beesten.

Toegevoegd na 4 minuten:
In "De verdwenen kroon" met Bassie en Adriaan worden de boeven door hen gevangen genomen in Schiedam. Die tunnel is een fietstunneltje bij de Sportlaan. Er was voor een fietstunnel gekozen zodat er niet de hele tijd auto's doorheen moesten. Aan de andere kant van dat tunneltje is de plek waar de Baron alle telefoongesprekken voerde. Deze plek is helemaal volgegroeid met riet en onkruid. Maar als je op dezelfde plek weet te komen waar de camera heeft gestaan zie je dat zelfs de graffiti nog op de muur zit.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
" Ik ga naar Tahiti,"

Over schilder/drukker H.N. Werkman.
de film speelt in Groningen, maar is deels in Schiedam opgenomen.

Toegevoegd na 56 seconden:
http://www.imdb.com/title/tt0151032/