Wie weet hoe deze film heet?

Ik denk dat hij op tv was eind jaren 70 begin jaren 80. Het ging over een autistisch jongetje die steeds met borden zat te draaien. Het was een typische drama film, waarbij volgens mij de moeder de schuld kreeg van het autisme van het kind. Er kwam hulp en het kind ging vooruit. Tot op een bepaald moment (aan het einde van de film?) de moeder 's ochtends de gordijnen opendoet in de kamer van het kind en die jongen weer helemaal is teruggevallen in zijn oude gedrag.
Het kind werd door een tweeling gespeeld weet ik nog.
Wie weet hoe die film heet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ging op een gegeven moment de moeder of hulpverlener niet mee in het gedrag? Ook de bewegingen en borden draaien etc? En daardoor ontstond er contact? Ik zou de naam inderdaad niet weten, misschien bij de autistenvereniging (oid er is vast wel een stichting of patientenvereniging).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jet, je hebt gelijk. Dat was waardoor ze contact kregen met het kind... Jammer dat je de titel niet weet. Je hebt hem blijkbaar ook gezien!

Het beste antwoord

Son Rise a miracle of Love?

Deze jongen wordt door zijn ouders met een speciaal zelf ontwikkeld programma geholpen . Zij gaan mee in zijn repeterend gedrag ( bordjes draaien)
Hij heeft ook een ernstige terugval
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb deze inderdaad op de site van Menno gevonden. Deze film lijkt het meest op wat ik me kan herinneren. Ik ben hem nu aan het dwnloaden. Laat je snel weten of het de film is die ik al jaren zoek.
Dank voor je reactie!

Andere antwoorden (1)

little man tate?

http://www.imdb.com/title/tt0102316/

Toegevoegd na 9 minuten:
deze film zou te laat zijn (begin jaren 90), misschien heb je hier wat aan:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=52708

maar was er eind jaren 70 begin jaren 80 al zoveel over bekent dan dat daar films over werden gemaakt? heb het idee dat dat iets later is gekomen.