eeh hoe heet de planeet waar avatar 3d zich afspeelt

de film van avatar 3D

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook gewoon op wikipedia kijken he:D scheelt je weer 3 punten...

Antwoorden (4)

De naam van de thuisplaneet van de Navi is Pandora.

Toegevoegd na 1 minuut:
Correctie, het is geen planeet, maar een maan. Pandora is de naam van een maan van de planeet Polyphemus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier een hele uitleg over: PANDORA

Het is 2154 op de fictieve maan Pandora van de planeet Polyphemus in een baan om de dubbelster Alpha Centauri. Een aards mijnbouwbedrijf heeft onder leiding van Parker Selfridge een vestiging op Pandora voor het delven van een kostbaar mineraal, unobtanium. Voor de interstellaire ruimtereis van en naar de aarde worden snelle ruimteschepen gebruikt die de vier lichtjaren in zes jaar afleggen. Bovendien maken vervoerde personen de reis in ingevroren toestand, zodat deze heel kort lijkt te duren. Er is op Pandora een inheemse bevolking van humanoïde wezens, de Na'vi. Ze zijn intelligent zoals mensen, maar technologisch minder ver ontwikkeld. Ze lopen net als mensen op twee benen, zijn 3 meter lang, slank, lenig, met een staart en een huid met een zebra-patroon van licht- en donkerblauw. De mensen hebben een techniek ontwikkeld om een wezen te creëren dat een genetische tussenvorm is tussen een bepaald mens en de Na'vi, zijn zogenaamde avatar. De betreffende mens kan via apparatuur mentaal draadloos verbonden worden met zijn avatar waardoor hij deze kan besturen, en kan zien, voelen, enz. via de avatar, terwijl zijn eigen lichaam slaapt. Als de avatar slaapt kan de verbinding verbroken worden zodat de bestuurder kan eten en rapporteren. Via de avatars kunnen de mensen gemakkelijker contact leggen met de Na'vi, bovendien hoeft de avatar niet zoals mensen een zuurstofmasker te dragen op Pandora.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pandora, ook al zie je er maar een klein deel van in de film, zijn er toch mensen de er een heel verhaal bij hebben bedacht hieronder de link.