In welke volgorde moet ik de Marvel films kijken?

Om de "rode draaad" of chronologische volgorde te snappen van de personages zoals Captain America, de Hulk, spiderman etc wil ik vanaf het "begin" de films kijken. Maar waar begin ik? En welke films moet ik zien?

Weet jij het antwoord?

/2500

Met spiderman 1 2 en 3 beginnen is het best misschien en anders wolverine en xmen samen verder ben ik ook geen expert

Volgens de officiele Marvel tijdlijn is het eerst Thor, dan Captain America en dan Iron Man 1 en 2. Om allles op chronologische volgorde te bekijken. http://www.ifc.com/wp-content/uploads/2012/05/marvel-movie-timeline.jpg Toegevoegd na 2 minuten: Thor Captain America Iron Man Iron Man 2 The Incredible Hulk The Avengers Toegevoegd na 9 minuten: Iron Man 3 staat hier niet bij vermeld, die is ook nog niet zo lang uit. Weet niet precies waar die in thuis hoort, maar ik gok na The Avengers. The Incredible Hulk is uit 2008, er is ook een Hulk film uit 2003, maar die is iets anders en niet zo goed volgens mij.

Het maakt niet zo heel veel uit, als je Avengers maar als laatst kijkt. Iron Man 3 heb ik nog niet gezien, dus ik weet niet of daar nog fragmenten uit de voorgaande films in voorkomen. De volgorde maakt dus niets uit, alleen Avengers het laatst, want die brengt de, verder totaal verschillende, verhaallijnen uit Thor, Iron Man, Hulk, CA e.d. bij elkaar.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100