Bij televisie- en filmopnamen waar men een ander beeld achter de acteurs wil invoegen gebruikt men de z.g. chromakey techniek.
De beelden worden dan gemixt met de gewenste achtergrond waarbij overal waar de kleur groen op het voorgrond beeld zichtbaar is het beeld van de achtergrond wordt ingevuld.

In theorie kan men elke kleur gebruiken, maar omdat dan ook delen van de kleding of de acteurs "doorzichtig" kunnen worden moet men een kleur nemen die niet in huidskleur of kleding van de acteurs voorkomt.
In de praktijk wordt daarom altijd voor groen of blauw gekozen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ goed antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, beantwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartelijk bedankt.

Andere antwoorden (1)

De computer herkent de groene doek,
Je zou ook blauw kunnen gebruiken maar dat werkt niet goed
Groen is een duiderlijke kleur