In welke films zie je (bijna) verlaten steden of een (bijna) verlaten wereld?

I am Legend bijvoorbeeld ken ik al maar ik vind die verlaten steden altijd leuk om te zien. Welke films zijn er nog meer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de films die ze gaan maken over New York ten tijde van Irene ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wall - E is schitterend. vandeweek lost future gekeken.
mooi hoor, volop begroeide wolkenkrabbers.

Het beste antwoord

Ik weet dat er al veel antwoorden zijn gegeven. Maar vond wat lijstjes voor je. Aangezien ik er zelf fan van ben. Het genre is Post-Apocalyptisch
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

The day after tomorrow
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Logan's run
Planet of the apes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zombie land
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eyes Wide Shut
The Road
Carriers
WALL-E (Jaha :D)
28 Weeks Later
28 Days LAter

Als je een goeie computer hebt raad ik je ook aan het spel Metro 2033 te spelen.

Toegevoegd na 3 uur:
Sorry ik verwar twee Tom Cruise films.

Ik bedoel VANILLA SKY
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eyes wide shut?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hele goede tips,had ik de meeste ook van in gedachte!( behalve " Eyes wide shut"(?))
Wall-E is leuk,dat wel,haha!
Plusje!+
In Vanilla sky zie je in een scene Times Square in New York helemaal leeg, dat is zover ik weet niet gedaan met trucage.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat bedoelde ik :p
"The book of Eli"(2010)
Met Denzel Washington en Mila Kunis.
Denzel gaat in deze film in een post-apocalyptische wereld( veel verlaten steden!) op zoek naar een heilig boek dat het overgebleven deel van de mensheid moet redden.
Zie trailer op YouTube of IMDB.
Moet wel wat voor je zijn!^^
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat was dat een prachtige film zeg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,ik vond hem ook goed.
Op YouTube zijn er wel veel discussies over.(gelovigen vs niet-gelovigen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zat te twijfelen of ik die zou noemen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@CuriousOne
En waarom heb je dat niet gedaan?
Had je lijstje wel compleet gemaakt,vindt ik.
"The Road" uit hetzelfde jaar,is een vergelijkbare film.
Ik heb precies hetzelfde, dat soort films trekken mij gigantisch aan. Binnenkort komt op Vanishing On 7th Street op DVD uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow die ga ik kijken
Hier nog een uit 1962: The day of the triffids.
Er is ook een TV-miniserie van.
De film is gebaseerd op het boek van John Wyndham
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In bepaalde scenes in de film Inception (2010) zitten verlaten steden en nog mee indrukwekkende locaties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- twelve monkeys (1995)
- mad max (trilogie) (1979 - 1985)
- the terminator (1984)
- dawn of the dead (2204)
- the happening (2008)
- waterworld (1995)

Ik heb ook nog links bijgevoegd met lijsten met dat soort films :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De pulse trilogy, het begint niet met een verlaten stad maar hij eindigd wel zo. Echt een aanrader. Je kan ze hier zien:

http://nufilmkijken.nl/pulse-2006
http://nufilmkijken.nl/pulse-ii-afterlife-2008
http://nufilmkijken.nl/pulse-iii-2008

Persoonlijk vind ik The Road ook leuk, deze kan je hier kijken:

http://nufilmkijken.nl/the-road-2009
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
The Road
Prachtige maar wel hele heftige film.
Wel voor te stellen dat het zo echt zou kunnen lopen.

http://www.imdb.com/title/tt0898367/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
The Quiet Earth is een film waar je van zult smullen! Al wat ouder, maar zeker het bekijken waard.

"Wanneer Zac Hobson (Bruno Lawrence) op een ochtend wakker wordt, lijkt het wel of de wereld om hem heen dood is. Nergens is een levende ziel te bekennen. En inderdaad: een experiment is uit de hand gelopen, met rampzalige gevolgen. Maar als hij het heeft overleefd, zijn er misschien meer. Hij gaat op zoek."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Terminator Salvation uit 2009