Waarom is die ring van Lord of the Rings zo belangrijk? Je wordt er alleen maar onzichtbaar mee.

Ik heb de films als zeker 10 keer gekeken, maar laatst viel mij toch het volgende op. Als Frodo de ring op doet, wordt hij onzichtbaar, maar voor de rest heeft hij geen bijzondere krachten. Nu wil ik onzichtbaarheidsmacht niet bagatelliseren, maar om hier nu een hele oorlog voor te voeren, gaat wel heel ver. Wat kan de ring nog meer voor concrete zaken. Zie ik iets over het hoofd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je echt geen benul waar de hele film overgaat. Bekijk het eerste stukje nog eens goed, waarin wordt verteld hoe de ring is gemaakt en waarom die is gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je ziet idd iets over het hoofd ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je het eerste deel ooit een keer gezien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
whahaha, sorry maar je hebt het al wel 10 keer gezien??? Misschien moet je dan nog maar eens kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hebben we het over dezelfde film??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Knowledge: Ik doelde ook eigenlijk op de vraag van de vraagsteller. Als je de film(s) "al zeker 10 keer" gezien hebt en je weet nog niet wat het belang van de ring is... 10 keer haal ik niet.
Deel 1 heb ik nu denk ik 7 keer gezien, deel 2 vijf keer en deel 5 vier keer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel 5? Waar kan ik die kopen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry.. mistyping, deel 3 uiteraard :)
(alhoewel, als je de Hobbit en de Silmarillion meerekent heb je al wel 5 boeken en dan is er ook nog "De kinderen van Húrin").

Antwoorden (2)

De ring heeft weinig directe krachten. Onzichtbaarheid en het houdt je jong. Maar indirect zorgt deze ring voor enorm veel macht. Het geeft de eigenaar de kracht om te heersen over Middel Aarde. Eigenlijk verlangt de ring alleen naar zijn maker Sauron, maar de ring heeft een enorme aantrekkingkracht op iedereen. Ook al zal de ring nooit echt hen toebehoren.

Tip: Lees de boeken eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
SAuron heeft een groot deel van zijn kracht in die ring gestoken, om in leven te blijven. Als je de ring vernietigt, vernietig je ook sauron. Daarom is de ring belangrijk. Als Sauron de ring terug in handen krijgt, heeft hij ook al zijn oude krachten weer terug.