ik zoek een film over de 2de wereldoorlog

het is een Engelstalige film,die gaat over een leraar,die aan zijn klas de ideeën van Hitler moet uitleggen, dat doe ie door de situatie in die klas na te bootsen...
Er is ook een Duitse versie van, en die Duitse versie zoek ik!
iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Klinkt als The Wave, of Die Welle duitse versie :)

Toegevoegd na 1 minuut:
The Wave origineel: http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Wave

Die Welle: http://nl.wikipedia.org/wiki/Die_Welle
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
the wave vind ik persoonlijk beter dan die welle
btw +je van mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vond de oude ook beter :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JAAAAAAAAAAH :D Ik vind The Wave ook beter dan Die Welle, en het boek (de Engelse versie het liefst, maar Nederlandse vertaling ook wel) blijft het allerbest!!! Tientalle keren gelezen... +je van mij :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hem bij geschiedenis zitten kijken vroeger, echt vet verhaal en echt gebeurd of gebaseerd op een echt verhaal geloof ik.

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zwart boek??? De jonge in de gestreepte pyjama?? Ther undergang ??