Klopt het dat Voldemort is veranderd ten opzichte van het 4e deel waar die terugkeerde.

Ik weet niet waarom, maar hij ziet er in het laatste deel veel menselijker uit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

In deel vier is hij nog maar nét 'wedergeboren' en van een slang-achtige foetus weer veranderd in iets min of meer menselijks. Dat proces gaat vermoedelijk nog even door, al krijgt hij bij mijn weten nooit meer echt een normaal gezicht. In het boek wordt daar overigens geen melding van gemaakt, dus 'naar het verhaal' zou dat niet zijn.

Maar misschien komt het ook gewoon doordat er weer een andere regisseur is, of andere / betere grime of computer-effecten. Zelf is het verschil me eerlijk gezegd nog niet heel erg opgevallen. Wel met de eerste versie van Voldemort (het achterhoofd van Krinkel in deel 1 ; daar is overduidelijk een heel andere kunstenaar aan het werk geweest. Vanaf deel vier echter is hij vrij consistent.).