de ratings van films worden die bepaald door de regisseurs of een instelling

de ratings van films bijv 12 +

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Bovenstaand antwoord klopt iig voor America, in Europa is de rating weer iets anders, omdat we niet zo preuts zijn als onze vrienden aan de andere kant van de oceaan en ik weet niet precies hoe de organisatie hier is gestructureerd. Als je meer wil weten over de Amerikaanse manier van rating adviseer ik je [url="http://www.imdb.com/title/tt0493459/"]This film is not yet rated[/url] te kijken. Een grappige documentaire die de ondoorzichtigheid van het ratingsysteem aan de kaak stelt. Bekende regisseurs als Kevin Smith(Silent Bob) en Matt Stone van South Park komen ook aan het woord.

Toegevoegd na 33 seconden:
Linken mislukt
http://www.imdb.com/title/tt0493459/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Elke film die uitgebracht wordt, werd eerst door een x-aantal personen bekeken (soort jury) en zij beslissen dan uiteindelijk welke rating een film krijgt