Happy end ?

Waarom wordt er bij Amerikaanse films vaak op het eind de indruk gewekt dat alles goed en vredig is afgelopen, terwijl ik gedurende die film honderden mensen heb zien omkomen? ( het is ook altijd het "grote" en "sterke" Amerika dat overleeft. )

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat Amerika de sterkste natie ter wereld wil zijn en daar past geen verlies in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat mensen naar de bioscoop gaan omdat dat leuk is. Een film die slecht afloopt (die zijn er ook wel hoor, voorbeelden genoeg) geven je niet zo'n fijn gevoel als je de bioscoop uitloopt.

Er wordt zeg maar gecaterd naar de wensen van de klant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen in Amerikaanse films, maar al zolang als er films zijn, is er meestal een "happy end", denk maar aan de zwart-wit-films die in de 2e wereldoorlog gemaakt zijn, en de Sissie-films. Zelfs vóór de films waren er "happy endings" in operettes en toneelstukken.
Alles wat tot doel heeft mensen te vermaken, loopt goed af, zodat iedereen blijer eruit komt dan hoe ze erin gingen.
Alle films zonder "happy end" zijn oorspronkelijk niet uit commerciele doeleiden gemaakt, al zijn ze soms toch heel succesvol.
Maar zelfs verfilmde boeken, waarin het met de hoofdpersoon niet goed afloopt, krijgen in Hollywood een "happy end", al doet dit nóg zo veel afbreuk aan het verhaal....
.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord +1
het is gewoon wat mensen willen.
kijk ik een film zonder happy end vind ik de hele film niets.
neem nou jeugdsentiment de reddertjes in kangaroe land. het loopt voor cody allemaal goed af. maar hij is weken vermist geweest. de eindscene is dat hij op de rug van de adelaar naar huis vliegt. maar niet het weerzien met zijn moeder... daardoor vond ik de hele film niets en frustreerde het mij toen. het feit alleen al dat ik dit nu nog weet is ergens ook wel een sneu iets in mijn hersenen haha maar het had gewoon liever een happy end gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom noemen ze het ook een film. Als het in het echt gebeurde dan zou er echt geen happy end zijn.
Maar voor het kijkplezier is een happy end toch het leukste. Bij de film "De Mist" baalde ik enorm van de afloop. Geen happy end dus. Dan maar beter de onwerkelijke happy endings dan een teleurstellend reële slechte afloop.