Kan ik via een externe harddisk films kijken op de playstation ?

Mijn laptoplader werkt niet meer dus kan ik er voorlopig geen gebruik van maken..ik had films opgeslagen op de externe harddisk..als ik de usb aansluit op de playstation is het dan mogelijk om de films te kijken op de ps3 ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

DragonNL gaf het perfecte antwoord als het komt tot welke soort videobestanden je kan afspelen op je playstation 3!

Maar daar naast moet je hardeschijf ook Fat32 geformatteerd ( of sowieso een partitie er van ) om gelezen te kunnen worden door je playstation.

Als je een windows computer hebt kan je een harde schijf die in NTFS formaat staat naar Fat32 omzetten.

In de bron heb ik een duidelijke uitleg voor je staan!

Let wel, ze gaan hier allemaal dingen doen met folders zodat je ps3 ze automatisch weer geeft, dit hoeft niet persé als je alleen af en toe een film van je usb-hd af wilt spelen.

Je hoeft dan alleen op je externe hd te klikken en dan "Display All" aan te klikken. Dan kan je door de hele HD heen browsen. Let wel op dat als je videobestanden wilt zien dat je dit ook via Video moet doen op je ps3. Als je dit via Muziek doet dan laat hij alleen muziekbestandjes zien!

PS: Bestanden die groter zijn als 4 Gigabyte passen niet op een HD die als FAT32 geformatteerd is.

Toegevoegd na 1 minuut:
correctie: Fat32 geformatteerd zijn*

Toegevoegd na 18 minuten:
Display All of Alles Weergeven vind je door met het driehoekje op je USB Drive te klikken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ligt eraan welke bestandsindeling de films zijn.
Als je op de laptop een programma draaide zoals vlc om video TS en audio TS bestanden af te spelen zal het op de playstation niet lukken.
Ik denk alleen dat dat lukt als het volledige en originele films zijn in echt dvd bestand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat de externe harde schijf betreft kan het niet altijd. Sony heeft een aantal merken schijven geblokkeerd. Dus dat is eerst even uitvinden of het mogelijk is. Wat de bestanden betreft, deze bestandsoorten kan de PS3 lezen; .

- MPEG-4 SP (AAC LC)
- H.264/MPEG-4 AVC High Profile (AAC LC)
- MPEG-2 TS(H.264/MPEG-4 AVC, AAC LC)
MP4 file format
- H.264/MPEG-4 AVC High Profile (AAC LC)
MPEG-1 (MPEG Audio Layer 2)
MPEG-2 PS (MPEG2 Audio Layer 2, AAC LC, AC3(Dolby Digital), LPCM)
MPEG-2 TS(MPEG2 Audio Layer 2, AC3(Dolby Digital), AAC LC)
MPEG-2 TS(H.264/MPEG-4 AVC, AAC LC)
AVI
- Motion JPEG (Linear PCM)
- Motion JPEG (μ-Law)
AVCHD (.m2ts / .mts)
DivX
WMV
- VC-1(WMA Standard V2)

Toegevoegd na 2 minuten:
Of het originele bestanden zijn of niet maakt dus niet uit. Als ze één van deze bovenstaande indelingen hebben, spelen ze sowieso af.
Met mpeg2 en mpeg4 is het ook al snel goed wat je doet.