Hoe heet deze film?

Als klein kind zag ik deze film een keer op tv, ik vond hem toen zo eng, dat ik er een week lang nachtmerries van heb gehad. Ik wil hem graag terugzien, maar ik weet niet meer hoe hij heet.

Het was een tekenfilm, heel plat en grafisch vormgegeven.
Het speelde zich af in waarschijnlijk Africa.

Belangrijke dingen die ik me nog kan herinneren:

- Het jongetje, de held, werd geboren en kroop zomaar uit zijn moeder, en was gelijk al heel slim.
- Op een gegeven moment zat er een monster in de pijp waar het water voor de mensen uit kwam. Het monster dronk al het water op. Daarom kroop de jongen in de pijp, en stak het monster lek met een mes.
- Er was een boom die kinderen ontvoerde. De kinderen klommen in de boom, de takken klapten dicht en de kinderen werden door een boom naar een heks gebracht.
-De heks was zwart en had grote stekels, als een soort tooi, op haar hoofd, en ze lachte heel schel en hard.
- De jongen ging op reis naar een soort oude wijze meneer, die hem vertelde dat de heks een pijn in haar rug had, waardoor ze zo gemeen deed.
- De jongen kreeg toen de opdracht de pijn uit de rug van de heks te halen (met zijn tanden).
- Toen dat gebeurd was, werd de heks vriendelijk en was de film afgelopen.

Deze film was waarschijnlijk op een zender als BBC, maar niet op een kinderzender.
Ik heb deze film waarschijnlijk eind jaren negentig gekeken.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

Ik ken hem, volgens mij is het Kirikou en de heks.
Ik heb hem ook gezien, heb even een link voor je bijgevoegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Typ bij google 'heks de film' meschien kan je hem viden weet je ook het jaar waneer de film is uitgebracht
Mvg eliza
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb even gegoogled op "animation movie boy water africa" en zo te zien meteen gevonden... Iemand heeft die vraag blijkbaar al eens gesteld op answers.yahoo.com (en beantwoord gekregen):

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090928185714AAWefY2

-=-=- YAHOO ANSWERS ANTWOORD -=-=-

Kirikou et la sorcière (1998)
aka Kirikou and the Sorceress
IMDb synopsis:
In a little village somewhere in Africa, a boy named Kirikou is born. But he's not a normal boy, because he knows what he wants very well. Also he already can speak and walk. His mother tells him how an evil sorceress has dried up their spring and devoured all males of the village except of one. Hence little Kirikou decides, he will accompany the last warrior to the sorceress. Due to his intrepidity he may be the last hope of the village.
Here's Part 1 on YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=Me8O56MqjR8&feature=PlayList&p=92818F103CBC7B85&index=0&playnext=1

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb deze film ook eens gezien op de basisschool. Ik vond het ook in het begin een beetje eng, maar het ging. En ja, het heet daadwerkelijk kirikou, en ja, die jongen woonde in africa. Ik ken hem. Ik ga hem weer een sopzoeken! het was een leuke, korte film!!!