Wat is de beste film?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

star wars, de klasiekers dan

The man from earth

deepthroat

Acht mm film.

de film van ome willen tja erg afhankelijk van wie je bent natuurlijk

Simpsons The Movie

Wall-E

The Shawshank Redemption Prachte film en Nr 1 op imdb, absoluut mijn lievelingsfilm.

George uit de Jungle

The persuit of happ[i]ness

Volgens "kenners", Citizen Kane, van Orson Wells.

Lock, stock & two smoking barrels

The usual suspect

godfather part 1

Al tien jaar staat CITIZEN KANE, het levenvan de mediamagnaat Hearst met Orson Welles in de hoofdrol op de eerste plaats van de cinefielen. Zonder discussie.

After life van Japanse regisseur Kore-eda Hirokazu!

Ratatouille!!!

the Usual Suspects

De beste film allertijden is in mijn opinie: The Hunt for Red October, with Sean Connery. perfect.

Pokémon- The revenge of Team Rocket.

smaken verschillen maar hier een paar tips: The Godfather trilogy The shawshank Redemption Once upon A time in The West A Fistfull Of Dollars For A Few Dollars More The Good The Bad and The Ugly Once Upon a Time in America Sleepers Casablanca American Beauty American History X Grand Torino 2001: A Space Odessy en nog vele meer

The Boy in the Striped Pyamas. In de film wordt een beeld geschetst van een familie waarin de vader een SS-officier is. Hij wordt de baas van een concentratiekamp en woont er vlak bij. Het verhaal blijft erg goed hangen, het is een indringend verhaal en de filmmaker heeft het voor elkaar gekregen dat de dramatische lijn uit het boek niet verloren gaat. Zodoende kan dit niet anders dan de beste film zijn, maar het is maar net aan de hand van welke parameters je meet.

Zwartboek - Blackbook

Inderdaad The Usual Suspects, anders The Prestige.

Finding Nemo

Over de beste film die ik gezien heb zijn er velen die aan mijn criteria voor beste film in aanmerking zouden komen, echter wordt er om één beste film gevraagd en als ik dan moet kiezen _moeilijk hoor_ dan zeg ik op dit moment ''La Vita e Bella" _het leven is mooi_ Heb deze film diverse malen gezien en ik zou dit schitterende en grandioze verhaal, over de kracht van wederzijdse liefde tussen drie mensen in een wereld vol waanzin aan iedereen aan willen raden die deze film _nog_ niet gezien hebben.

As it is in heaven

white mountain fzo

Volgens de meeste lijsten (van kenners maar ook publieks lijsten) is dat al vele jaren "Citizen kane". De nummer 2 is meer variabel...

Carlito's way :)

The Green Mile

Casablanca of The Searchers met John Wayne

SCARFACE Al pacino duidelijk de beste film allertijden

Sin City Ik vind erg veel films erg goed maar Sin City is erg apart. Ik kijk erg uit naar deel 2!!

De hele Godfather reeks, maar met name deel 1, wat de doorbraak betekende voor James Caan, Robert Duvall en de destijds onbekende Al Pacino. Zie bron:

Ocean's eleven

Il postino

Murphy's War (1971) met Peter o'Toole

Bronnen:
http://www.moviemeter.nl/index.php3?id=6626

Slumdog Millionaire! Ik heb nog wel meer die ik de beste films vind zoals Blood Diamond of Into the Wild, maar bij Slumdog zat ik echt de hele film aan de buis gekluisterd en was geboeid van begin tot het eind, terwijl ik bij andere films altijd onrustig word van het zitten of m'n gedachten dwalen af.

Ik vind zoveel films leuk ik kijk er elke dag 1 á 2. Actie en Thriller vind ik wel leuk. Maar een romantische komedies zijn ook wel grappig.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100