- Om geld te verdienen
- Omdat een verhaal sneller uitgebeeld kan worden dan verteld.
- Omdat tijden veranderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor luie scholieren zodat ze de boeken niet meer hoeven lezen, maar gewoon kunnen kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
haha :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou niet helemaal correct want in de film worden veel dingen weggelaten...min van mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet ik, maar de gemiddelde scholier komt daar pas tijdens het mondeling achter.
Voor de analfabeten onder ons =]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat er mensen zijn die er geld aan willen verdienen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Makkelijk voor de filmakers, het verhaal is al bedacht.

Als een boek een succes , hoopt men ook op succes voor de film.

Persoonlijk en vele met mij, vinden de verfilming van een boek zelden 'goed'
Een boek prikkelt je fantasie, je vormt je een beeld van de personen, de omgeving en alles wat er gebeurt in een boek.
Kijk je de film, is alles al voorgekauwt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan kun je soms bijna schrikken omdat personen etc. er zó anders uitzien dan ze er in je hoofd uitzagen ;-)
Ook wel omdat een filmmaker geraakt wordt door een boek, en hij/zij het verhaal in zijn eigen kunstvorm wil vertalen.

Maar (makkelijk) geld verdienen zal wel boven aan het lijstje staan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het boek goed verkocht heeft hoopt men met de film ook en kaskraker tehebben en verder denk ik dat het temaken heeft met een groot gebrek aan creativiteit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een filmmaker is een kunstenaar. Ik kan me voorstellen dat wanneer hij/zij een boek heeft gelezen, het kan gaan borrelen, en je je beelden in je hoofd wilt gaan uitdrukken.
Dat lijkt me de belangrijkste reden waarom boeken verfilmd worden.

Heel vaak valt het voor de kijker die het boek al gelezen heeft tegen. Dat komt dan omdat je zelf al beelden in je hoofd hebt zitten, die beter bij je passen of mooier zijn dan in de film. Of de maker vind iets anders belangrijker dan wat jij vond.

Soms kan zo'n filmmaker zijn fantasie beter uiten dan hoe je het zelf in je hoofd kan hebben.
Ik heb dit ervaren met de Harry Potter films. De boeken, daar vond ik niet zoveel aan, best saai geschreven.
Maar de films vond ik erg mooi om naar te kijken. Zoveel bijzondere wezens, landschappen en voorwerpen. Zo had ik het zelf niet in mijn hoofd gekregen toen ik het boek las.
Die filmmakers hadden dus veel mooiere fantasieen dan ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het zelfde met Harry Potter, helaas kan ik (nog) geen plusje geven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey Datbenik.... heb gaat niet om de plusjes hoor ; )
thankx anyway.