Ik ben van plan om vanavond Zeitgeist-the movie (2007) te kijken.

Ik lees echter veel commentaar van mensen (voornamelijk Christenen) die beweren dat deze film gebaseerd is op verzinsels. Gezien deze film het Christendom nogal bekritiseerd, is het geen verassing dat de Christenen dit zeggen..

Ik snap dat deze film vol met 'samenzwerings theorieen' zit en dat dus geen feiten zijn. Er word echter beweert dat de feiten die getoond worden om deze conspiracy te ondersteunen, geen feiten zijn.

Kan iemand mij beknopt uitleggen of deze film inderdaad gebaseerd is op gebakken lucht? Of zijn de steunende feiten wel degelijk feiten?

Kortom: Is het het waard om hem te kijken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op welke zender het te zien? Lijkt mij interessant. Ik heb een analoge tv. Of kijk je hem op de pc? Zal de film onthouden. Bedankt :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas, ik kijk hem op mijn PC.
Je kunt hem gratis rippen via www.thepiratebay.org.
Je moet wel eerst de (gratis) software voor utorrent installeren....

Antwoorden (3)

Ik weet niet of de film gebaseerd is op verzinsels of niet, maar ik vond het echt een film die het waard is om hem te kijken in ieder geval. Niet zo'n suffe blockbuster en leuk om over na te denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond hem ook absoluut de moeite waard. Ben er met een open mind aan begonnen en ik was af en toe behoorlijk verbaaasd. De film boeide me van begin tot eind en geeft na afloop veel stof om over na te denken en evt met medekijkers te praten. Ik vertel verder niets over de inhoud want als je `m gaat kijken, zeker doen dus, is het toch goed dat je dat ook zonder voorkennis doet. Laat de film gewoon op je inwerken en kijk maar wat het met je doet. Ik ben benieuwd. Veel kijkplezier in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eerst naar zeitgeist addendum....
hierin word uitgelegd hoe het moderne geld systeem werkt en hoe het ons BURGERS uitmelkt!!

ZEITGEIST heeft niets met religie,maar laat WEL zien hoe religie er gebruik van maakt....

moet je zeker naar kijken....ook de nieuwe film zeitgeist looking forward is een echte eye-opener...

raad je aan om eerst addendum te bekijken....
anders volg je hun beredenering niet!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de tip. Ik zie echter wel dat Zeitgeist Addendum later uitgebracht is dan The Movie.