Welke kerstfilms komen er deze maand op tv?

De vraag is al eerder gesteld, maar die ging over vorig jaar. Ik kijk tijdens kerst altijd films met de familie en ben benieuwd of er nog aanraders zijn voor films op tv rond kerstmis. Er komen dan zo veel films, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de gids die volgende week komt is het overzicht van kerstmis vermeld.

Antwoorden (2)

Via de site film vandaag kan je het overzicht zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rond kerst komen er inderdaad erg veel films op tv, maar het zijn gelukkig niet allemaal kerstfilms die te zien zijn. Een compleet overzicht kun je inderdaad vinden op de hierboven genoemde site http://www.filmvandaag.nl/kerstfilms . Een groot deel van de films heb ik gezien dus ik kan je wel wat tips geven. Ik weet natuurlijk niet wat je al gezien hebt en wat je persoonlijke voorkeur is, dus ik heb een algemeen lijstje samengesteld per (kerst)dag.

Kerstavond (24-12-2011)
De best beoordeelde film is 'Slumdog Millionaire', wat een erg goede film is, maar als je liever een echte kerstfilm wilt kijken kun je beter kiezen voor 'The Nightmare Before Christmas', die ook hoog beoordeeld wordt.
Een film die wat later op de avond uitgezonden wordt, maar die ik je wel als tip wil meegeven, is '25th Hour', met Edward Norton. Ook geen echte kerstfilm, dus als je echt op kerstfilms uit bent kan je beter gaan voor 'Christmas Vacation'.

Eerste kerstdag (25-12-2011)
Mijn favoriet van deze dag is 'Ratatouille', maar deze film wordt vrij vroeg op BBC uitgezonden (dus zonder ondertiteling), dus ik weet niet of dat wat voor je is. Rond dezelfde tijd komt 'Beauty and the Beast' op tv, een echte klassieker die ik je zeker aan kan raden.
's Avonds zijn er twee prima, wat recentere, kerstfilms te zien: 'The Polar Express' en 'A Christmas Carol'.

Tweede kerstdag (26-12-2011)
Op tweede kerstdag komen er geen echte kerstfilms, maar wel een aantal erg goede films. Een echte aanrader is 'Fight Club', wat later op de avond. Eerder op de avond is de Nederlandse film 'De Storm' een leuke film om met de familie te kijken.

Ik hoop dat je nu door de bomen het bos weer kan zien!