Wat zijn series/films over Engelse Koningshuis?

Ik heb laatste de serie The Tudors gezien. Over King Henry VIII. Ik heb ook de filem van Queen Elizabeth I uit 1998 en 2007 gezien.
Nu is d'r ook een film over Queen Mary I The Twisted Tale of Bloody Mary
Nu las ik net op een forum: over Mary Stuart, Queen of Scots is een mooie serie gemaakt: Gunpowder, Treasure and Plot. Met Kevin McKidd als the Earl of Bothwell

Kennen jullie nog meer series / films over (Britse) Koningshuizen. Graag ook van voor en na die tijd.
En is d'r een site met een overzicht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (4)

momenteel the Kings speech met Colin Firth
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk hier eens. Misschien staat er iets van je gading bij ...
http://www.listal.com/list/british-royal-family-film
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewelidig Thx :D (+1)
MissBiggie
13 jaar geleden
Thnx :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke lijst MissBiggie! Ik mag (nog) geen thumbs up geven dus dan doe ik het maar zo. :D Wil er nog aan toevoegen dat The Tudors niet historisch correct is. Evenals de Elizabeth films met Cate Blanchett. Wel helemaal te gek om naar te kijken. Ik ben gek op Engelse historie zie je. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt ik weet het... Maar desondanks zijn ze idd erg leuk :D Engelse historie is erg mooi. Vooral omdat 't zo rijk is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker! Maar ook erg wreed, tjonge, tjonge....:) Toevallig vond ik gisteren dit artikel mbt Henry VIII op de site van de Daily Mail. Waar of niet waar; het is wel weer erg interessant. Ik vind Anne Boleyn altijd zo intrigerend. En tenslotte was ze ook nog eens de moeder van een van de grootse en meest invloedrijke vrouwen uit de Engelse geschiedenis: Elizabeth I. Dus als dit waar is moet het Boleyn DNA van de onfortuinlijke Anne voor deze gezonde erfgenaam gezorgd hebben. (Bloody) Mary was ook gezond. Nou ja, fysiek dan. Mentaal zat er nogal een steekje los bij haar. :) http://www.dailymail.co.uk/health/article-1363108/Researchers-suggest-rare-blood-disorder-responsible-Henry-VIIIs-rapid-decline-failure-father-children.html Madonna is overigens een film aan het maken over Wallis Simpson de vrouw op wie Eduard VIII verliefd was en na een jaar tot troonsafstand werd gedwongen omdat Wallis gescheiden was. W.E. is de naam. Daarom moest zijn stotterende broer George VI koning worden. Hopelijk heeft ze er een goeie film over gemaakt en gaat het niet alleen om de veel geroemde look van Wallis Simpson alleen. (Maar misschien wist je dat al/)
Natalie Dormer (Anne Boleyn The Tudors heeft ook een rol). http://www.imdb.com/title/tt1536048/
Ik keek vroeger wel altijd Spitting Image, dit was een satirische poppenserie met de leden van het Britse Koningshuis!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is fictie maar wel losjes gebaseerd op de Windsors:
The Palace. Do avond op Net 5 om 00.30.