Wat is een goede film, gebaseerd op nominaties. Dus ik wil weten welke films genomineerd zijn, maar niet per se hebben gewonnen.

Dit kan zowel oude als nieuwe films zijn en het hoeft niet direct Amerika gebonden te zijn. Je mag er meerdere noemen. De nominatie maakt niet uit voor welke categorie het is. Als de genomineerde film gewonnen heeft, zou ik het wel willen weten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Black Swan ( overigens vond ik de film echt niets aan)
Babel
Crash ( mooie film)
The Hurt Locker
Slum Dog Millionair
The Dark knight
story about a parfume murder
Mystic River ( mooie film)
Changeling ( super film)

en nog zoveel overigens als ze daadwerkelijk wat hebben gewonnen weet ik zo niet uit mijn hoofd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Neem bijgaande bron over de Oscaruitreiking in 2010
als uitgangspunt. De genomineerden van dat jaar zijn
apart vermeld bij de link '2 Genomineerden' en onderaan
de site kun je informatie vinden over alle voorgaande
jaren van de uitreiking. Vaak staan daar ook de nominaties
bij. Het lijkt me, dat je daar wel een goede film tussen zult
vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat op het moment duidelijk de beste film is, is King's Speech met 12 oscarnominaties!! Echt een hele mooie en humoristishe film met 2 topacteurs. Echt kijken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je over Oscar-nominaties bedoelt, hier staan alle genomineerden voor de uitreiking van dit weekend:
http://www.oscars.org/awards/academyawards/83/nominees.html

Hier kan je alle winnaars én genomineerden zien van alle voorgaande jaren: http://www.oscars.org/awards/academyawards/oscarlegacy/2010-2019/index.html

En hier staan nog wat interessante lijstjes van genomineerden (welke films en acteurs het meeste nominaties gekregen hebben etc.): http://awardsdatabase.oscars.org/ampas_awards/help/helpMain.jsp?helpContentURL=statistics/indexStats.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Scent of a Woman;

Een Amerikaanse film uit 1992 geregisseerd door Martin Brest en gebaseerd op het boek Il Buio E Il Miele van Giovanni Arpino. Al Pacino won voor zijn hoofdrol een Academy Award, waarvoor ook de film zelf, het script en regisseur Brest in hun categorieën werden genomineerd. Zowel het script als de film wonnen daadwerkelijk Golden Globes, evenals Pacino.