Wat vonden jullie de engste film die je ooit gezien hebt?

Ik zal nog even toevoegen dat ik the exorcist erg eng vond, ik was pas 16. Er is nu een film antichrist die ook heel erg eng moet zijn.

Van The Exorcist heb ik veel nachtmerries aan over gehouden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Een deel van Faces of Death (een collectie van real life videofragmenten over gruwelijke ongelukken). Ik was een jaar of 15 toen ik het keek. Het maakte heel veel indruk op me. Ik leefde mij te veel in, in de ongelukken die ik zag. Toen werd ik langzaam duizelig, mijn oren begonnen te suizen... en toen viel ik flauw. :-S

Toegevoegd op 22-06-2009 23:09:52
PS.: Misschien niet echt een film te noemen trouwens. Meer een soort van docu.

Toegevoegd op 22-06-2009 23:27:44
O, en trouwens. Irriversible was ook erg indrukwekkend.

De film begint met een scene waarin iemands gezicht erg realistisch met een brandblusser letterlijk in elkaar gestampt wordt. Later in de film wordt een zeer realistische verkrachtingsscene in een fietstunnel getoond waarin de camera non stop ongeveer 10 minuten draait. Erg verontrustend. Ik stond op het punt om de bioscoopzaal te verlaten, zoals een aantal anderen ook deden.

Toegevoegd op 22-06-2009 23:30:46
Irréversible moest het zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

The Sixth Sense...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The Grudge deel 2.. Wha! ik kreeg echt de rillingen.

Maar ik kijk nooit voor me plezier naar horrorfilms; ik hou daar echt niet van.

Doe mij maar een komedie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Evil Dead, zal ook wel de leeftijd zijn geweest.
En bij Blairwitch spookt bij mij de laatste scene ook nog wel rond met die jongen die nog in een hoek staat met gezicht naar de muur gericht.

Toegevoegd op 22-06-2009 23:16:26
The Shining was eigenlijk ook wel onbehagelijk ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met stip bovenaan: Poltergeist 1.
Op de tweede plaats: The exorsist.
En een goede derde: Poltergeist 2.
(God is in his holy temple....zie plaatje)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal met je eens, heel erg eng.
Rosemary's baby van Roman Polanski, met Mia Farrow.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Saw... had toch een grote indruk bij mij gemaakt toen ik nog een klein jongetje was. Gelukkig kan ik nu meer tegen dat soort films.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chucky

ik zie de enge pop nog voor me brrr
en zo'n gemeen lachje...

http://partyflock.nl/topic/1022527:Child_s_Play_Chucky_pop_38_cm_Bride_of_Chucky.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The Grudge (Japanse versie)

Signs (met Mel Gibson, over graancirkels en aliens)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The shining.... brrrrr! Moesten we kijken in 5 VWO bij engels, want we hadden het boek behandeld. Ik zie die griezel met bijl nog voor me, hoewel het al zo'n 20 jaar geleden is! Heb er echt nachtmerries van gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
A Nightmare on Elmstreet, maar toen was ik nog een stuk jonger. Had erna regelmatig nachtmerries over good old Freddy Krueger.

Nu boeit het me niets meer, het zijn zeker niet mijn favo-films maar ik kan er makkelijk naar kijken. Afgezien van soms een schrik-moment, maar dat ik omdat er iets onverwacht gebeurd waar je niet op bedacht bent. Niet omdat het eng is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scary Movie 3, die is voor 6 jaar en ouder, ik was 12 toen ik m kreeg.. maar ik bleef het beeld van het meisje uit de put voor me zien.. best wel eng..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Poltergeist. Vooral omdat ik weet dat het meisje daarna onder vreemde omstandigheden is overleden (iets met bezeten van een geest, brrr..)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik een jaar of 9 was: The Blob. Nu lach ik erom! Ook: Arachnophobia, maar die kan ik nu wel zien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer, genoemde films heb ik allemaal gezien en er was er niet ééntje eng. Eigenlijk vind ik horrorfilms helemaal niet eng. Ze zijn zo onrealistisch, dat het echt enge ver te zoeken is (al zijn de koppen tegenwoordig vaak wel goed). Als kind vond ik sommige films wel eng (de oude versie van the Wax House, volgens mij de eerste griezenfilm die ik zag, jaar of 7, 8). Later nog eens gezien maar er was werkelijk niks engs aan.
Eng zit voor mij in de onderhuidse spanning, het ajakkes stel je voor gevoel. Seven is denk ik de eerste film die me te binnen schiet die gewoon niet goed kán aflopen, en toch blijft intrigeren. En Fallen ook wel een beetje....ik kan dat liedje nog steeds niet echt horen; Time is on my side......yes it is..... Creepy. Maar nachtmerries ?? Nee, nog nooit gehad.
Ik verlang (hehe) wel eens naar een ECHT enge ECHT spannende film, maar ik vrees dat ik daar een beetje te nuchter voor ben - of te afgestompt. Boeken doen me meer.