Hoe heet de film waarin een meisje in een groot huis woont en een aantal giraffe heeft

Jaren 70 of 80. Het is een soort docu.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Engelse serie? Weet je nog meer details?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaaaa klopt is engels! Dat meisje zorgt voor haar giraffe. Soms steken ze de kop naar binnen en voert ze ze vanuit haar slaapkamer. Het is een soort docu film. Wel wat ouder. Ik schat ergens opgenomen in de jaren 70 of 80

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk heb je een keer een filmpje of uitzending gezien over The Giraffe Manor in Kenia. Als je deze link aanklikt

http://www.google.nl/images?q=The%20Giraffe%20Manor&hl=nl&rls=ig&biw=1333&bih=645&prmd=ivns&lr=lang_nl&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi

zie je allerlei afbeeldingen van het huis (hotel) met de giraffen, waaronder ook het plaatje wat je eerder zelf al plaatste.

The Giraffe Manor werd al in 1932 geopend, en heeft sinds die tijd verschillende functies gehad. Van 1932 t/m 1974 was het een schotse jachtlodge, gebouwd door David Duncan van de “Macintosh Toffee” familie. In 1974 werd dit landhuis gekocht door de kleinzoon van een Schotse graaf, Jock Leslie Melville besloot hier te gaan wonen, samen met zijn Amerikaanse vrouw Betty.

Zij zijn ook het echtpaar die zijn opgekomen voor het voortbestaan van de Rothschild Giraffe, die door de opkomst van de bebouwing en infrastructuur een groot deel van hun leefgebied kwijtraakten. Hierdoor werden ze met uitsterven bedreigd, waardoor Jock & Betty besloten in 1974 twee Rothschild Giraffes naar het landgoed te halen. Door deze actie zijn er nu generaties Rothschild Giraffes woonachtig op het enorme landgoed!
The African Fund for Endangered Wildlife (AFEW) is door Jock en Betty opgericht, waarbij het educatiecentrum hieromtrent is gelegen op het landgoed van Giraffe Manor. Jong en oud kunnen hier leren over de giraffe, maar ook over het andere wild dat in Kenia veel voorkomt en met uitsterven wordt bedreigd.

Toen Jock in 1984 overleed, keerde Betty terug naar Amerika en besloot haar huis te openen voor bezoekers. Tegenwoordig is The Giraffe Manor een elegant en exclusief hotel net buiten het centrum van Nairobi, geleid door Tanya en Mikey Carr-Hartley. Zij bieden een persoonlijke service, fantastische keuken en vooral: een unieke beleving. De elf giraffes die op dit moment op het landgoed leven zijn heerlijk nieuwsgierig en u zult ze dan ook veelvuldig tegenkomen tijdens uw verblijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The last giraffe is een verfilming van die familie. Dat weet ik. Echter na heel Google een paar keer te hebben afgestruind kwam ik helaas niet de naam tegen van de film die ik zoek :-(