Wie kent nog een hele goede film die niet zo commercieel is en een mooi verhaal vertelt?

Ik hou van niet-Amerikaanse films. Enkele films die ik heb en mooi vind zijn: The motorcycle diaries, Slumdog millionaire, City of God, Central do Brasil. Amerikaanse film maar wel mooi: The shawshank redemption. Ben ook dol op psychologische thrillers.

Toegevoegd na 5 dagen:
Oké jongens, ik geloof dat ik voor de komende vijf jaar genoeg antwoorden heb. Ik ben erg blij met al jullie reacties, er zitten allemaal films tussen die ik al eens heb willen zien en nu zeker. Er zitten ook films tussen die ik al in mijn kast heb staan en waar ik ook van houd. Jullie zijn geweldig, dank daarvoor!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Shawshank Redemption
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Shit sorry, zie nu dat je deze al had staan, en dat ik een reactie geef ipv een antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
echt heel veel antwoorden heb je gekregen anne 57
dat is voor mij meer dan veel;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets minder antwoorden was fijn geweest,
nu ben ik de komende weken aan het downloaden :-P
(goeie vraag hoor!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jemig, wat een effectieve vraag. Jij weet antwoorden te werven zeg!!
Annswers
13 jaar geleden
Misschien heb je ook wel de meeste volgers, mij in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moest mijn filmpje toch nog ff laten weten ondanks dat je genoeg antwoorden had gekregen , veel plezier .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou veel kijk plezier...enne....begin maar met Quest for fire!
:P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor het stellen van deze vraag, de komende maanden weet ik in ieder geval ook wat te doen als ik een bankhangavond heb.. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt er genoeg maar wil deze film die ik jaren geleden zag doorgeven:
Les roseaux sauvages.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wordt nog een hele taak om het beste antwoord te kiezen. LOL

Antwoorden (81)

The house of sand and fog,
American Beauty
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gisteren nog gezien: Little Miss Sunshine.
Uitzonderlijk mooie film.
Ook zeer aan te raden: World's Greatest Dad en Juno.
Wel allemaal weer Amerikaans, maar ook Hollywood produceert soms diamantjes.

Toegevoegd na 12 uur:
Léon is ook geweldig; een film over de band tussen een professionele moordenaar en een klein meisje.

Toegevoegd na 2 dagen:
Een film die op mij ook een grote indruk heeft nagelaten is W Delta Z. (Door de "ontypbaarheid" van de delta ook vaak 'WAZ' genoemd.)
Zeker een aanrader, als je niet vies bent van bloed (nee, het is geen ordinaire horror), en een binnenstebuiten gekeerde emotionele wereld na afloop van de film...

Toegevoegd na 6 dagen:
Nog ééntje dan:
Ma Vie en Rose.
Een vrij onbekende Franstalige, Belgische film, over een klein jongetje dat niets liever wil dan een meisje zijn.
Heel mooi, hartbrekend en -verwarmend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Little Miss Sunshine is inderdaad een briljante film, blijft hilarisch en ontroerend tegelijkertijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben benieuwd!!!
ronaldP
13 jaar geleden
In dezelfde genre las little miss sunshine: King of California. Ander 'verhaal' maar zelfde sfeer... (vind ik althans)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leon is aangrijpend +
Persoonlijk vind ik de Nederlandse films op het ogenblik zeer de moeite waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ ze zijn goed bezig inderdaad!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals New Kids Turbo?? :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minnetje, verschrikkelijk acteer'werk'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nederlandse films, ja maar dan de kinderfilms:
Het paard van sinterklaas
Abeltje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou van "de loft" ben ik weg gelopen, slecht geacteerde Ned film.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Simon vond ik zelf mooi. En De hel van '63 en Het meisje met het rode haar. En Zwartboek natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zijn ook redelijk goed bezig met Ned. drama op tv zoals penoza , Levenslied ( net begonnen ) , Feuten en t'Spaanse scheap.
Allemaal op de publieke omroep.
Ben absoluut geen tv kijker maar dit probeer ik te volgen.
Shine
Heavenly Creatures
Antonia
Das Leben der Anderen

Toegevoegd na 4 minuten:
Tesis (spannend)
Barton Fink (Amerikaans maar toch anders)
Let the right one in (Zweeds)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel amerikaans.. maar zeer onbekend en wat echt een mooie indruk bij me heeft achtergelaten: Powder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The last song,
Veel mensen op internet praten er negatief over maar wij hebben thuis wel ff zitten janken thuis.
De negatifitiet komt waarschijnlijk doordat de hoofdrol word gespeeld door "tienerster" miley cyrus(18)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik vind ook dat men door die stempels die de acteurs opgeplakt krijgen heen moeten kijken hoor. Bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker een goede film!
IK heb zelf recentelijk de Duitse film ontdekt ; waar weeigenlijk nooit iets van horen, maar werkelijk ijzersterke films tussen zitten. Vooral als je van psychologische thrillers houdt, kan ik je ze heel erg aanraden.

Drie films waar ik de laatste tijd van heb 'genoten' (al is genieten in dit genre wellicht niet het meest voor de hand liggende woord) zijn :

Das Experiment - gedeeltelijk gebaseerd op de Stanford Gevangenisexperimenten in de jaren 70

Das Weisse Band - een 'periodefilm' (vooravond van de eerste wereldoorlog) annex psychodrama die een heel aparte sfeer oproept (zwart/wit zonder arthouse te zijn) en nog lang blijft hangen

Requiem - een wederom op ware gebeurtenissen gebaseerd verhaal over een studente met epilepsie die er van overtuigd is dat ze bezeten is door de duivel.

Alle drie totaal verschillendd films (al zijn het allemaal drama/psychologische thrillers, en stuk voor stuk aanraders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Das Weisse Band was echt heel naar, maar heel mooi tegelijkertijd. Heeft veel indruk gemaakt! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is wat ik ' een kauwgomfilm' noem (in tegenstelling tot de ' hapslikweg'-films waarmee we overspoeld worden. Ook leuk op zijn tijd hoor, maar dit genre zie ik toch net iets liever.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Das experiment gezien, echt vet goed. Die welle ook gezien, ook aardige film. Christiane F ook. Moet mijn mening over Duitse films ook bijstellen, ze zijn best goed. Requiem ben ik benieuwd naar!
Terug naar de kust
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ne le dis a personne van harlan coben (engelse versie: tell no one)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is daar een film van? Ik ken het boek, het is één van de besten die Coben ooit geschreven heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei, Coben ; dat moet een hele goeie zijn. In elk geval een hele goeie schrijver.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is een film van ja, uit 2004 met francois Cluzet, naar mijn mening een hele goede film http://www.imdb.com/title/tt0362225/
Als je niet van Amerikaanse films houdt, moet je eens gaan zoeken naar Zweedse en Deense films, maar ook veel Engelse films zijn zo uit het leven gegrepen. Die uit Scandinavie zijn vaak een beetje 'kapot'... waarschijnlijk leven die mensen te lang in het donker, maar daardoor maken ze wel interessante films.

The green Butchers, Adam's Apples, In Brughes, Skagerrak, om er zo maar een paar te noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ ben ook fan van zweedse en deense films! Kan alleen geen titels bedenken :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moest ook ff zoeken.. en daarbij heb ik er nog meer paar gezien. Veelal ook in 'programma/kult/...' bioscopen gezien of hier in een videotheek gespecialiseerd in zulke filmen gehaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van "Festen" ? Allejeetjes! en :" Babettes g∂stebud", prachtig! "Breaking the waves" "The crying game" Net hoor ik dat "Les petits mouchoirs" (nieuw) ook mooi moet zijn....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wilde net al reageren met: Festen is toch ook van Deense komaf? Maar Harmonika gaf het antwoord al. Thx!
De films van Lars von Trier zijn echte aanraders.

Bij voorbeeld:

Dogville
Dancer in the dark
Breaking the waves.
The Idiots (Idioterne), hoewel het verhaal hier wat minder pregnant is

Zoals hierboven al gezegd is de scandinavische cinema sowieso de moeite waard.

(kijk ook eens naar Festen van Vinterberg)

Films van Pedro Aldomovar zijn ook erg goed.
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, hele vervelende mensen, maar wel fascinerend! Voor Almodovar zou ik je eigenlijk een tweede plus willen geven..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Festen, Idiots en Dancer in the dark heb ik hier en gezien. Geweldig, echt apart en fascinerend!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, net ingetypt die titels op de vorige pagina.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Breaking the waves is erg mooi, wel heel deprimerend.
Shichinin no samurai, een Japanse zwart wit film! Een prachtige film!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd een goede film, ik kende hem alleen als Seven Samurai.
Een vrij onbekende film die ooit grote indruk op me gemaakt heeft is The Whale Rider.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
KennisDelen
13 jaar geleden
Mee eens, mooie film over het leven trailer: http://www.imdb.com/video/screenplay/vi4227596569/
Kak ya provyol etim letom

Briljante (Russische) film over twee mannen die op een poolstation zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel goede film inderdaad
een oudje maar retegoed....
the green mile met tom hanks
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan die film dromen, erg erg erg mooi!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, hier net zo hoor! voor mij de enige film die nooit gaat vervelen en dus nu en dan weer uit de kast komt om op te zetten :O)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh ja, schitterend!
Sin noticias de dias
alles van Quentin Tarantino (hoewel.. dat is vrij commercieel geworden in de loop van de tijd)
You I Love (Russisch)
Angels in America
Eraserhead (!!!!! faaaaaking geniaal, hoewel het niet direct te definiëren is als 'mooi' kun je wel geboeid zijn)
Donny Darko (hetzelfde verhaal)
Tout le monde n'avait pas avoir le chance d'avoir des parents communistes (oid)
Ches les pshtins (oid)
Goodbye Lenin (Duits)
Blauw Bloed (een heel korte, Nederlandse film; gaat over een jongetje dat gek is op het verhaal van Sneeuwwitje. Prachtig en vreselijk)
Voor een verloren soldaat

Toegevoegd na 52 seconden:
Adams Aebler

Toegevoegd na 1 minuut:
Akira (Japanse, handgetekende [!!] en ongewone animé)

Toegevoegd na 4 minuten:
Drunken Warrior / Arms of Fire en andere afschuwelijk slechte en daarom ronduit fascinerende kung-fu films uit het allereerste tijdperk van de camera. Hilarische special effects

Toegevoegd na 2 dagen:
The Pearce Sisters (studio Aardman, jeeh)
Triplettes de Belleville
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Six Degrees of Separation met Will Smith
What's Eating Gilbert Grey met Johnny Depp
I am Sam met Sean Penn
The Green Mile met Tom Hanks
Gone Baby Gone met Morgan Freeman
Vodka Lemon, mooi Soviet-Armeens drama
Road To Guantanamo Bay
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die film heet What's Eating Gilbert Grape -_- Goeie film inderdaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Foutjes gebeuren... Thx en idd een goede film :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op Vodka Lemon, Road to en Six degrees na alles gezien en in mijn bezit stuk voor stuk mooie films bedankt voor de tip!!
De film die vorig jaar is uitgekomen: Agora
Erg leuke en goede film!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle bijbelse films vertellen mooie verhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het probleem met films over bijbelse onderwerpen is dat ze erg werken op vals sentiment. behalve de Passion of the Christ, natuurlijk, dit is puur natuurlijk walgen.
geef mij Life of Brian (monty python) maar.
El Secreto de sus ojos, detective, drama en komedie in één. Als ie niet spaans was geweest was het volgens mij een blockbuster geworden.

Un Prophète, Frans-Algerijnse film over het leven in een gevangenis, vrij heftig!

Celda 211, speelt ook in een gevangenis (bewaker komt in opstand van gevangenen terecht en moet zich voordoen als een van hen om te overleven), nog veeel heftiger..

Another Year, nieuwe van Mike Leigh. Gaat over 'gewone' mensen, hele rustige film, maar ondertussen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Out of Afrika! Wel Amerikaans maar mega goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Whale rider
rabbit-proof fench
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die films heb ik ook al een tijdje op het oog twijfelde alleen of ze de moeite waard waren, maar nu ik meerdere tips over the Whale krijg ga ik m zeker eens bekijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaa Rabbitproof fench. Die heeft veel indruk op me gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rabbit Proof Fence is vanmiddag (zaterdagmiddag!!) om 17.35 uur te zien op BBC 2
(is natuurlijk wél zonder ondertiteling, maar als je een beetje los bent op 'Aussie" is het best te doen...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rabbit proof fence ben ik nu aan het kijken en maakt tot nu toe veel indruk op me. Bedankt voor de tip!
Tirza
gone with the whirlwind
submarino
the tree
atonement
licht (belgs) supergoed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-Ghost in the Shell (animatiefilm die filosofisch ingaat op wat (artificieel) bewustzijn nou eigenlijk is. De Wachowski's hebben veel inspiratie uit deze film gehaald voor hun Matrix trilogie)
-Seven Samurai (een zwartwitfilm over samurai, een klassieker van Akira Kurosawa, andere films van hem zijn ook aan te raden)
-Memories of murder (een hele mooie Koreaanse film gebaseerd op het verhaal van de eerste seriemoordenaar zaak in Korea)
-Sympathy for Mr. Vengeance / Old Boy / Sympathy for Lady Vengeance (de wraak trilogie van Park Chan-Wook, een beroemde Koreaanse regisseur)
Spirited Away (heerlijke sprookjesachtige tekenfilm van Studio Ghibli, de Japanse Disney, over een meisje dat in een badhuis voor de Goden terechtkomt en allerlei avonturen beleeft)
Howl's Moving Castle (ook van Studio Ghibli, over een meisje dat vervloekt word door een heks en bij een tovenaar intrekt en meegesleurd wordt door zijn hectische bestaan, gebaseerd op een boek)
-Dororo (een avonturenfilm over een krijgsheer die zijn zoon "verkoopt" aan 48 demonen. Elke demoon heeft een lichaamsdeel van hem in bezit. Dankzij de krachten van een oude heelmeester heelt het jongetje en gaat achter de demonen aan om zijn lichaamsdelen terug te krijgen en achter zijn verleden te komen, gebaseerd op een manga van Osamu Tezuka)

Zo kan ik nog wel ff doorgaan, maar je bent hier wel een tijdje zoet mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Bij je eerste film: kijk ook eens naar eXistenz.. http://www.imdb.com/title/tt0120907/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Voor Howl's Moving Castle en Spirited Away...
De rest ken ik nog niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thnx @ allebei!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb alles opgeschreven wat je neergezet hebt en wat ik hier verder ben tegengekomen. Dank je wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@rose Volgens mij heb ik die film al wel eens gezien en ik was niet heel erg onder de indruk ervan, ik heb em niet eens afgekeken, wat ik zelden doe.
rose
13 jaar geleden
Ach, dat kan. Ik heb de film meerdere keren met genoegen gekeken. Ik vind de film hetzelfde thema veel beter behandelen dan The Matrix. De film Ghost in the Shell ken ik dan weer niet, zal ik naar uitkijken. Overigens, op hetzelfde thema: The thirteenth floor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige wat ze gemeen hebben is dat de personages in een virtuele wereld zitten. De filosofische lagen waardoor ik de Matrix trilogie zo geweldig vind zat niet in Existenz, voor zover dat ik hem gezien heb dan.
The Green Mile.
La Vita è Bella.
Memento.
Sophie Scholl - die letzte Tage.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En sophie scholl ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
La vita e bella: nog nooit zo'n " luchtige" versie van een film over de wo2 gezien en het heeft me zo geraakt in het hart. Zo mooi.
Chocolat - van Lasse Hallström, met Juliette Binoche en een klein rolletje voor Johnny Depp

The unbearable lightness of being - van Philip Kaufman, ook met Binoche overigens.

Amélie - franse film van Pierre Jeunet

My left foot - van Jim Sheridan, iers drama.

Sous le sable - franse film van Francois Ozon

ik wens je veel kijkplezier
en ik bedank ook de andere antwoordgevers voor hun suggesties!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ik zelf Amelie en Chocolat vergeten ben.. (schaam)! + voor jou!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sous le sable, zeker weten! Een mooie, ontroerende 'thriller', met een onvolprezen Charlotte Rampling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik durf Chocolat niet te kijken, bang dat ik weer zin krijg om te snoepen :-p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ annepanne: ga naar de beste choco-toko in de buurt, leg een overzichtelijk voorraadje aan en beloof jezelf dat je alleen bij deze film snoept. Eindelijk een film waarbij je ook de geur in huis hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lol dank je wel Tijsje ik heb inmiddels een voorraadje in huis dus ik zet me schrap...!!
In To The Wild

Is echt een FANTASTISCH goede film met prachtige beelden en een super goede soundtrack (eddie vedder-pearl jam)

Is wel een Amerikaanse film maar met een on-Amerikaans verhaal: Jongen verbrand al zijn geld en bezittingen en probeert de kapitalistische westerse maatschapij achter zich te laten!

Moet je echt gezien hebben het is een waargebeurd verhaal, en neemt je echt mee op een reis!

Succes en geniet van alle film(tip)s

Toegevoegd na 13 minuten:
Hier voor een "sfeerbeeld" een link rtsp://v6.cache6.c.youtube.com/CjgLENy73wIaLwmQ4dhlJR6ZjhMYJCAkFEIJbXYtZ29vZ2xlSARSB3Jlc3VsdHNg6Nm2__SWuKBNDA==/0/0/0/video.3gp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alexander Supertramp!! Echt geweldige film idd.. Oooooo....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooh, die wilde ik net noemen, dat is echt een prachtige film, zeker kijken!
Love Story, wel Amerikaans. Een mooi verhaal, een 'tranentrekker', geen seks of geweld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben net Whale Rider en Into The Wild tegengekomen en die vind ik ook erg goed. Vooral de laatste is echt fe-no-me-naal.

Daarnaast is Anche Libero Va Bene erg sterk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn lievelingsfilm:

Tsotsi (2005)

Op de straten van Johannesburg leeft de 19-jarige Tsotsi. Tsotsi betekent "gangster" in straattaal, maar zijn echte naam en de herinneringen aan zijn verleden drukt Tsotsi weg. Hij is erg impulsief en gewelddadig en veel mensen zijn bang van hem. Samen met een aantal anderen leeft Tsotsi van de straatmisdaad. Als op een avond één van zijn bendeleden Tsotsi blijft vragen naar zijn verleden slaat hij hem in elkaar. Hij slaat op de vlucht en berooft een vrouw van haar auto. In de auto blijkt een baby van drie maanden te zitten. De baby brengt een zorgzame kant in Tsotsi naar boven.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is een Zuid-Afrikaanse film met erg veel mooie sfeermuziek..

Als je Slumdog Millionaire en City of God mooi vind, ga je deze zeker appreciëren!

Toegevoegd na 4 minuten:
Deze ga je ook wel mooi vinden denk ik..

Maria Full of Grace (2004)

Maria is een 17-jarig meisje uit Bogotá in Colombia. Ze heeft een slechtbetaald baantje. Haar familie rekent op haar uiterst magere salaris. Op een dag ontmoet ze Franklin die haar een voorstel doet. Tegen betaling mag ze naar de Verenigde Staten. Eindelijk eens wat van de wereld zien en ontsnappen aan haar bestaan. Maar voor dat aanbod moet ze wel iets doen: bolletjes heroïne in haar lichaam meesmokkelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ook nog een beetje van accordeonmuziek is de Duitse film: 'Schultze gets the blues' een aanrader.

Zeker geen commerciele film en al helemaal geen kijkcijferkanon maar het is een aangrijpend verhaal verweven met zwerige accordeonmuziek.

Een al wat oudere man wordt in de crisisjaren ontslagen en heeft weinig omhanden, hij zit op een muziekclubje waar ze doorgaans saaie Duitse liedjes oefenen. De dikke Schulze heeft echter een heimelijke voorkeur voor muziek uit 'the swamps of Louisiana' en het verhaal krijgt een passende wending.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
THX!!
"As it is in heaven".
Een prachtig ontroerend verhaal van een Zweedse dirigent, die terugkeert naar zijn geboortedorp en daar een kerkkoor tot een ongekende samenwerking en prestatie weet te krijgen; dat gaat overigens niet zonder slag of stoot...

Geniet ervan!
Hans
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker een aanrader
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geweldige film idd heb hem al een tijdje op dvd. Hou heel erg van dat soort films!
Haar naam was Sarah!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let the right one in
Grand Torino, Amerikaans maar geniaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank u!
What dreams may come:
Met o.a. Robin Williams. Over zielsverwanten die elkaar opzoeken in het hiernamaals.
Quest for fire:
Een film zonder een zinnig woord, want het speelt zich af in de oertijd.
Eens groepje Neanderthalers is op zoek naar vuur omdat hun heilig vlammetje is gedoofd.
Beide films die ik geweldig vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die film heb ik en is 1 van mijn favorieten.. zo mooi... zo ontroerend. Ook de muziek en de kleursensatie, het klopt gewoon helemaal..!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft mij in ieder geval aan het denken gezet over de dood. Ik keek hem vlak nadat mijn vrouw haar moeder, opa en oma verloor.
Ik ben ervan overtuigd dat na dit leven het hele circus aan de andere zijde door gaat. Ik denk ook vaak als je daar eenmaal bent dat dan alles op z'n plaats valt. Alles wat je mee maakt hier op aarde heeft ineens een bedoeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik die film zag heb ik er ook een paar dagen over nagedacht. Ik ben zelf eigenlijk best wel bang voor de dood, maar na het zien van die film had ik iets van: als sterven net zo mooi is als in deze film, heb ik direct geen angst meer. Nou we zullen zien (of niet).
A Single Man
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga es checken thx!
Het is al een wat oudere film, uit 1987, maar ik ben er 4 keer voor naar de bioscoop gegaan.

"The last emperor" gaat over de laatste keizer van China, er wordt Engels gesproken, maar het is gemaakt door Bernardo Bertolucci. De cast is gemengd, verschillende nationaliteiten.

Ik vond het een triest maar ontroerend verhaal.
Het zijn ook heel mooie beelden, visueel heel sterk.
Ook de muziek is erg mooi.
Deze film boeit mij keer op keer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"once were warriors" !!!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij nog niet genoemd:
Komt een vrouw bij de dokter.
Ik hield het niet droog (als man)

Toegevoegd na 19 minuten:
Sophies Choice, The Peacemaker, the Matrix, Avatar,
Zwartboek, Soldaat van Oranje,Turks Fruit, Das Boot, The English Patient,Dances with Wolves. The Wicker Man zijn ook nog enige films die ik niet bij de antwoorden zag maar het zien waard zijn, vooral de laatst film met Nicolas Cage (Coppola) heeft verrassende plotwendingen.
Als je er tegen kunt "the Passion of the Christ" in ongecensureerde vorm, redelijk realistisch maar snoeihard
gefilmd, op TV zijn veel films nogal opgeschoond, de originele versie op DVD/Bleu Ray zijn oorspronkelijk en daardoor veel harder en hebben daardoor de impact die de soms laf gemaakte TV versie missen.

Toegevoegd na 23 minuten:
Was ik nog vergeten: Perfume, heel aparte film met bijzondere sfeer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The Green Mile

Salt

One Flew Over The Cuckoo's Nest

Memento
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Green mile en One Flew = top!
nou narnia vind ik wel een mooi verhaal
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stardust: Een mooi fantasysprookje met een diepe moraal, en nog maf ook.
Coraline: Van dezelfde schrijver (Neil Gaiman). Over een meisje dat ontdekt dat je dromen als ze uitkomen niet altijd zo leuk zijn.
The Prestige: Over 2 goochelaars die elkaar het leven zuur maken. Ongeveer naar het boek van Christopher Priest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stardust pas gezien op TV en erg mooi en bijzonder verhaal!
Le fabuleux destin d'
AMÉLIE POULAIN

!!

Toegevoegd na 3 minuten:
Yamakasi is ook een vette film! Ook Frans; gaat over moderne samourais, free run etc.

Oh en Turkse films vallen bij mij ook erg goed in de smaak :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij is "as it is in heaven" de mooiste film van de afgelopen jaren....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 Days in Paris

Samenvatting
De Franse fotografe Marion leeft in New York samen met haar Amerikaanse vriend Jack die binnenhuisarchitect is. Om hun relatie wat op te krikken, gaan ze naar Venetië maar hun reis wordt verpest door Jacks buikgriep. Ze besluiten dan maar op doorreis terug naar New York voor twee dagen naar Parijs te gaan waar Marion nog steeds een band mee heeft. Maar ook daar loopt het niet van een leien dakje. Geconfronteerd met Marions opdringerige ouders en haar ex-vriendjes die haar nog steeds willen versieren en Jacks manie om alles en iedereen te willen fotograferen, komen ze niet echt tot rust. Zullen ze de storm te boven komen? Of zullen ze uitblinken in de kunst van het ruzie maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- The Bucket List
- Lake House
Die laatste is een prachtige film die heel mysterieus is zonder zweverig te zijn. We hebben hem nu 2 keer gezien en je ontdekt steeds eer nieuwe details.
- Yes Man is erg lachen met Jim Carrey

Het zijn wel amerikaanse films maar erg goed en niet oppervlakkig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Un long dimanche de fiancailles met Audrey Tautou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste film in de geschiedenis: Leon, The professional
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The Reader: heel indringende film met een werkelijk fantastisch spelende Kate Winslett (die daar heel terecht een Oscar voor kreeg). Heel mooi en heel aangrijpend, hij bleef mij lang bij.

Ma Vie En Rose: Een vrij onbekende film over een klein jongetje die zich van binnen een meisje voelt. Het is een heel mooie en heel lieve film.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Delicatessen, of mice and men, afterhours, trees lounge,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je eronder verstaat, films waar niet het theatrale en de opschmuck van Hollywood in zit, kun je onder andere de kant opgaan van "social dramas". Goeie regisseurs in europa van dat genre vind ik onder meer mike leigh, ken loagh, andrea arnold, stephen frears (tot de jaren negentig), gebroeders dardenne. Maar natuurlijk ook nog hongaarse, italiaanse en andere regisseurs. De films die ze maken zijn vergelijkbaar met central do brasil, alsof er geen script aan te pas is gekomen. Documentaire-achtig. Het verhaal is het leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk vind ik de eerste Rambo film erg mooi.(is wel een Amerikaanse film)
PS: Dit is niet de typische keiharde actie die in de andere 3 films getoond wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja goede film. In deel 1 valt maar 1 dodo.
De andere begint het al bij 30 in de eerste minuten.
:P
Le fabuleux destin d' Amelie Poulin!!
Zeer fantasievol en romantisch
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
cell 211. Spaanse film over een gevangenisbewaker die op zijn eerste dag beland in een opstand
Breath. Koreaans, heel apart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
the perfect storm zeer de moeite waard en echt gebeurt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hou zelf niet zo van films maar The Prestige is me erg bijgebleven, goed verhaal en mooie film.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je het boek eens lezen! Christopher Priest is een held... En daarnaast nog een hele gezellige man ook.
-Hero
-Crouching tiger hidden dragon
-house of the flying daggers
-koizora
-Forrest gump (wel amerikaans)
-Unbreakable (ook amerikaans)
-Grave of the fireflies (japans en getekend)
-Memento (al genoemd maar ik wil het nog even benadrukken)
-REC (Spaanse horror film, als je er van houdt)

Veel plezier met film kijken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
i love dries
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind choclate ne schone film ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Princess Diaries.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet zo commerciëel?
Tropa de Elite (of op z'n engels Elite Squad) past in het rijtje van City of God en Central do Brasil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb heel graag en zelfs meerdere malen het boek "Meester van de Zwarte Molen"("Krabat") gelezen, ik vindt hem meer meeslepend dan eender welk ander boek, en vandaag heb ik zelfs de film die erover gemaakt werd aangeschaft. is niet voor gevoelige kijkers.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sonny boy
Dear John
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen inception net uitkwam kraakte ik hem altijd af.
Maar nadat mijn broer de film uit een videotheek mee had genomen keek ik dus maar een keertje mee.
Nu vind ik dit eigenlijk de mooiste film die ik ooit heb gezien..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The man without a face ( met Mel Gibson )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of mice and men, supergoed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien nog toe te voegen aan het lijstje:

leaving las vegas
the butterfly effect
being john malkovich
Time of the wolf (le temps du loup) aanrader!
the big lebowski
das leben der anderen
all or nothing
fargo
mulholland drive
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor das Leben der Anderen
Ik ben erg verrast door de film Noise, met Tim Robbins en William Hurt. Het gaat over een man in de stad New York, die helemaal gek wordt van het lawaai en speciaal de steeds afgaande auto-alarmen. De manier waarop hij vervolgens de strijd aangaat met de gevestigde orde en auto-eigenaars is kostelijk. Flink wat maatschappijkritiek erbij, eigenlijk een on-Amerikaanse film.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik in je vraag las dat het een film zoekt met een mooi verhaal dacht ik meteen aan deze; Crash!
Die film heb ik al 5jaar geleden gezien en dat toch 1van de films die me echt zijn bijgebleven door het verhaal.
Het lijkt een dramatische film (dat is het ook wel een klein beetje), maar het is echt een goeie film die zeker de moeite waard is om te zien.

Ik stuur je de trailer wel, maar die zegt eigenlijk niet veel over het verhaal van de film maar dan weet je tenminste wat ik bedoel =).

http://www.youtube.com/watch?v=durNwe9pL0E&feature=related

En als je opzoek bent naar een thriller dan raad ik Orphan aan! Veel thrillers hebben (vind ik) een slecht einde, maar deze film heeft echt goed einde!! En dat maakt die film echt helemaal af!

http://www.youtube.com/watch?v=2ywOPNNii9w
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hem op dvd, thanx! Orphan ga ik es checken!
Goodwill hunting, ondanks dat die veel oscars heeft gewonnen (niet altijd een pré) is het een hele mooie film. De teksten erin vondt ik echt prachtig. En dat is zeldzaam naar mijn mening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klassiekertje!
the king's speech is erg leuk om te zien!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan door huid heen.

De titel beschrijft precies het gevoel dat ik erbij had.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is een Nederlandse film met Rifka Lodeizen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is daar ook niet een boek van?
Snuffel
13 jaar geleden
mmm, ik heb even gezocht, maar ik kan geen boek vinden dat zo heet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die is nu toch in de bioscoop? Dan moet ik wachten tot hij uit is op dvd en hopen dat hij nl. ondertiteling heeft, aangezien ik slechthorend ben..
Beat the drum van David Hickson

De jonge Musa is wees geworden nadat een mysterieuze ziekte heeft toegeslagen in het dorpje KwaZulu Natal. Om zijn oma te helpen gaat Musa naar Johannesburg met het laatste cadeau van zijn vader, een trommel. Hij hoopt daar geld te verdienen en zijn oom te vinden. Al spoedig wordt hij geconfronteerd met de realiteit van het leven in de grote stad. Door zijn positieve houding weet hij te overleven en tevens het geheim van de mysterieuze ziekte te ontrafelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Staat nu op mijn wishlist, thx!
De mooiste en indrukwekkenste film die ik ooit gezien heb en niet commercieel is is Roots...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dear John, Letters to God, My sister's keeper
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
As it is in heaven ; Zweedse film.
Prachtig verhaal met "gewone" mensen.
Veel Scandinavische films zijn aan te raden als je niet per direct van snelle auto's moord en bloederige zaken houdt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de jongens van bontekoe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Death note , death note(2): the last name
Beide fims zijn gebaseerd op de anime/manga deathnote.
Ik heb eerst de anime gezien die bestaat uit 20 afleveringen (of meer). Dit verhaal is een klasse apart en is voornamelijk psychologisch te classificeren. Het is een strijd tussen Kira en L en sleurt je vrij diep in het verhaal.
In japan zijn beide films zeer populair geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Into the Wild
Le fabuleux destin d'amelie poulain
Les choristes
en nog een hele grappige, Bienvenue chez les chit'is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"The man from earth", erg goed verhaal, niet commercieel, is gemaakt met klein budget en is groot geworden door (illegale) downloads. De maker van de film was blij met de downloads