waarom moet ik betalen bij mn eerste maand gratis netflix ?

Ik wil een netflix account aanmaken, er staat begin jouw gratis maand, maar wanneer ik wil afronden moet ik eerst 9 euro betalen om mijn gratis maand te starten.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Anders zou je óf je na die maand meteen weer aanmelden óf je zou meerdere accounts aan kunnen maken en elke keer een gratis maand krijgen.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Belachelijk, ik zou ook eerst willen proberen voordat ik betaal. Ik heb nu een paar keer het account van een vriendin geprobeerd en ik heb er geen €10 p.m. voor over. Veel series staan er niet op. Of lopen achter. En zo vaak als dat de site plat ligt. Zonde van mijn geld. Ik wil best betalen voor iets goeds maar Netflix voldoet niet dus dan maar PirateBay.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Belachelijk, ik zou ook eerst willen proberen voordat ik betaal" Zo belachelijk is dat niet... in een restaurant waar je nooit eerder bent geweest accepteer je dat ook gewoon dat je na het eten betaalt?!? En bevalt het niet, dan eet je daar gewoon nooit meer...Netflix is in dat opzicht niets anders... En voor de prijs van één of twee films bij iTunes kun je een maand Netflix kijken, je kunt dan onmogelijk verwachten dat blockbusters na twee maanden na de releasedate te zien zijn, dan moet je een ander tarief hanteren die niemand bereid is te betalen... Piratebay is geen serieus alternatief als het aankomt op gebruikersgemak met lage drempel... (let wel, niet iedereen is zo bekend met computers e.d.) en zeker omdat het sinds kort niet meer zo legaal is...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Pirate Bay is sowieso geen alternatief ; dat is inderdaad het equivalent van ergens komen eten en dan, of het bevalt of niet, zonder betalen weglopen. Gewoon diefstal dus, hoeveel leuke kleurtjes ze het ook geven en hoeveel stickers ze er ook opplakken, het is en blijft een vorm van stelen. En is het altijd al geweest ook. Maar je hebt gelijk dat Netflix ea (nog) geen bevredigend alternatief vormen, en de markt echt wel goed moet gaan nadenken over pay-per-view en abonnementen. want ergens is het ook beklopt dat ik een serie die ik al tig keer op teevee heb gezien, afleveringen opgenomen heb op video (okee, harde schijf) en waarvan ik de verzamelboxen (nog) niet kan kopen omdat ze (nog) niet op de (nl) markt zijn, of die ik alleen nog op oude videobanden heb, nergens gratis of voor weinig kan bekijken. Tenzij illegaal, en daar pieker ik niet over. Alle legale opties die er nu zijn, maken het soms wel HEEL erg moeilijk die grens niet over te gaan en bij je principes te blijven.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
@Jack de vergelijking met het restaurant is hier niet van toepassing. Netflix zegt dat je de eerste maand gratis mag kijken en niet dat je dan een tweede maand bij moet kopen. Daar kom je pas later achter. Als een restaurant zegt dat ik gratis mag komen eten verwacht ik ook niet dat ik alvast een maaltijd voor de volgende keer hoef te betalen. Met Netflix had ik het over series niet films. Bijvoorbeeld Downton Abbey. Laatste seizoen staat niet op Netflix. En die is toch al een lange tijd uit. Of andere series waarvan het laatste seizoen al langere tijd uit is, maar niet beschikbaar op de Nederlandse Netflix...en dan wel op de Amerikaanse. Tja sorry als er dan een alternatief is wat illegaal is maar wel alles heeft en ook nog eens een keer gratis is. Dan is de keuze toch snel gemaakt.

Antwoorden (2)

Is een anti-fraude maatregel van Netflix, je krijgt die maand gratis indien je lid wordt....Het is dus niet zo dat je een maand gratis kan kijken voor niks, en daarom betaal je gelijk € 8,99 maar is de volgende betaal termijn pas over twee maanden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En dat is denk ik helemaal terecht, anders zou je de ene proefmaand na de andere kunnen aanvragen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@minnaar: Motiveer je - eens? (GV zou eens moeten verplichten om minnaars eerst een motivatie te laten typen)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, moet je niet willen. Vaak is het gewoon omdat iemand gewoon het antwoord niet leuk vindt. Als ik de minnen die ik heb gehad voor foute antwoorden afzet tegen de minnen voor 'ongewenste' antwoorden, kom ik denk ik ergens tussen een verhouding van 1:10 tot 1:100, afhankelijk van de categorie ;-)
Kan je helaas niet compenseren, va mij had je al een +.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Dat is wel een goed idee. Want mensen die een - geven omdat ze het antwoord niet leuk vinden durven dat toch niet te zeggen. Met gevolg dat ze dus toch maar niet gaan minnen.
gvrox
8 jaar geleden
De min was omdat het antwoord gewoon niet klopt, en daarbij verzin je er nog een reden bij dat het anti-fraude is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe wil jij het dan noemen als je zonder betalen telkens een gratis maand bij Netflix "probeert" onder een andere naam?
gvrox
8 jaar geleden
Aan de hand van je credit card gegevens / rekeningnummer / paypal account kunnen ze wel achterhalen of het om dezelfde persoon gaat, en anders wel via het IP adres. Het zal vast wel lukken om een paar maanden gratis te kijken, maar het zal voor veel mensen teveel moeite zijn. Dat je vooraf betaalgegevens invult is dus wel een soort anti-fraude, maar je betaalt op dat moment nog niks.
Onder 5b op https://www.netflix.com/TermsOfUse?locale=nl-NL staat dat de eerste maand echt gratis is, tenzij je op 1 of andere reden niet hiervoor in aanmerking kwam. Uit eigen ervaring 3 maanden geleden kan ik zeggen dat ik inderdaad niets hoefde te betalen de eerste maand, en dat pas de volgende maand in rekening werd gebracht.

Toegevoegd na 1 uur:
Je moet wel al aan het begin van de gratis maand je betalingsgegevens invullen (bijvoorbeeld een credit card nummer), misschien denk je daarom dat je moest betalen. De 9 euro wordt echt pas na die maand (als je niet opzegt) geincasseerd.
gvrox