Waarom geven filmmaatschapijen screener's uit als ze weten dat deze snel op torrentsite's komen te staan om daarna gedownload te worden

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (7)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zodat ze je daarna kunnen arresteren en aanklagen en zo nog meer geld kunnen verdienen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat recenties heel erg belangrijk zijn. een Preview kan heel veel verwachting scheppen bij de consument, waardoor ze sneller naar de film gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat een bioscoopeigenaar wil weten wat voor film hij al dan niet aankoopt, en omdat en film waar geen recensies en dergelijke voor geweest zijn commercieel over het algemeen minder succesvol is.
Wel doen filmmaatschappijen de screeners vaak in een bewust slechte kwaliteit, en met zichtbare en onzichtbare unieke kenmerken waardoor het lek terug te vinden zou moeten zijn. Zie bron voor uitleg daarover.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat het kan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daarnaast zouden filmmaatschapijen wel helemaal kunnen stoppen met het produceren van films, want uiteindelijk komt alles op een torrentsite. En nog steeds gaan er mensen naar de bios en worden er films verkocht
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vaak worden screeners uitgegeven om juryleden van filmfestivals alvast de mogelijkheid te geven de film te beoordelen. Die film komt dan pas in de loop van het jaar uit.

Er wordt van alles gedaan om het kopieeren tegen te gaan, zoals digitale watermerken in de film waaraan de filmmaatschappij kan zien aan wie de screener is uitgereikt. Zie bron voor meer informatie