hoe heet de film die gaat over een soort duivel figuur die zich in een bepaald fragment in een winkelstraat van mens naar mens verplaatst

Ik heb de film eigenlijk nog nooit gezien maar herken deze scene nog uit mijn jeugd. het is dus een soort geest of duivel die zich van persoon naar persoon verplaatst in een drukke winkelstraat. Het is een beetje een vage beschrijving maar ik hoop dat iemand er iets mee kan. vanaf ergens jaren 80 tot 90 is de film gemaakt denk ik. begin 90'er jaren is hij uitgezonden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Kimath
13 jaar geleden
geen vage beschrijving hoor, ik wist gelijk welke film je bedoelde.

Het beste antwoord

Ik vermoed dat je 'Fallen' bedoelt, zie link hieronder.

Toegevoegd na 4 minuten:
In deze film, met veel bekende acteurs, zoals Denzel Washington, John Goodman, James Gandolfini (van The Sopranos) zit namelijk een demonische geest (of iets van die strekking) die zich van mens tot mens verplaatst, dit gaat gepaard met het zingen of anderszins voortbrengen van 'Time is on my side' van de Rolling Stones.

De geest zelf had ook nog een naam, iets van Azaël of zo, maar dat kan ik me niet meer precies herinneren.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik lees nu dat het om een 'gevallen engel' met de naam 'Azazel' gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Inderdaad Fallen, coole film :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe toevallig, dat ik vandaag ook aan deze film moest denken en mij afvroeg hoe deze heette! Het is inderdaad de film 'Fallen' uit 1998.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jup idd het was hem, heel veel dank.

Andere antwoorden (1)

het is 100% zeker fallen.....echt een topfilm!