Hoe heet die film waarin een wetenschapper een aap bevrucht met mensenzaad en die aap mens zoon begint dan later een relatie met zijn eigen dochter?

Engelstalige film die heel spannend was.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedoel je misschien de miniserie 'First Born' (1988)? http://www.imdb.com/title/tt0096584/

Antwoorden (1)

Dat is "First born", een Engels - Australisch - Nieuw-Zeelandse (televisie)film uit 1989
over de gevaren van genetische manipulatie.
Wetenschapper Dance werkt in opdracht van militairen aan het samenvoegen van menselijke en dierlijke eigenschappen. Hij slaagt er in om een nieuw wezen (Foster) te scheppen dat de intelligentie heeft van een mens en de kracht van een gorilla. Naarmate Foster opgroeit vertoon hij meer en meer menselijke karaktertrekken.
Het verhaal is gebaseerd op het boek `Gor Saga' van Maureen Duffy.
Amadea