Zijn er veel nederlandse zangers beroemd geworden in het buitenland??

Ik hoor vaak mensen zeggen dat we maar moeten stoppen met zingen want echt beroemd worden we toch niet. Dat is net zo als met het eurovision songfestival dat winnen we toch nooit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe komt het toch,dar er op een enkele uitzondering na niets gezegd wordt over de klassieke zangers/zangeressen?
Telt dat genre dan helemaal niet meer mee?

Het beste antwoord

Jawel hoor, alleen horen wij daar nooit zoveel over, maar zo is bijvoorbeeld Wouter Hamel razend populair in Japan, treedt Within Temptation meer in het buitenland op dan in Nederland en bestormd Alain Clark de hitlijsten in Zwitserland, Duitsland en Italie. Ook een band als After Forever deed het meer dan goed in het buitenland en ook Kyteman heeft intussen aardig wat optredens over de grens op z'n naam staan.
Maar ook onze eigen 'Geer' (Gerard Joling) is mateloos populair in Azie. Dus met alle respect voor de hier boven genoemde artiesten, ook vandaag de dag doen wij het helemaal zo slecht nog niet in het buiteland op muziekgebied, en zo zijn er vast nog veel meer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze 'eigen' Geer ?
Brrrr
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, mijn smaak is het ook niet, integendeel....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok, thanks, hiermee heb je me goed geholpen.

Andere antwoorden (10)

Meer bands, maar venus en de golden Earing zijn twee voorbeelden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als mensen er zelf niet in geloven zal het zeker nooit lukken.
Nederland als land is maar een klein deel van de wereld, dus de spoeling is dun. Maar kijk naar Esmée Denters. Kijk naar de hits die de Golden Earring in het buitenland had. Kijk naar George Baker die ineens hip werd doordat Little Green Bag in Reservoir Dogs gebruikt werd.
En zo zijn er nog veel meer voorbeelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zag een week geleden in Duitsland dat er zelfs nog ansichtkaarten met zijn hoofd erop te koop waren.
In de klassieke muziek zijn er veel meer voorbeelden van zangers en zangeressen die grote naam hebben gemaakt in het buitenland.

Anouk heeft ook een aardige naam volgens mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker, want onze Wouter Otto Levenbach heeft het als Dave in Frankrijk helemaal 'gemaakt'........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 Unlimited was toch ook behoorlijk populair, zeker in Azië.

Toegevoegd na 6 minuten:
En natuurlijk onze eendagsvliegen DJ Sven en MC Miker G. Slechts één nummer (Holiday Rap), maar ze waren direct bekend en beroemd in het buitenland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten Sharp in Oostenrijk, Johannes Heesters (Jopie) en Hein Simons (Heintje) in Duitsland, Cornelis Vreeswijk in Zweden. Frans Bauer en Jan Smit hebben een redelijke bekendheid in Duitsland.
In België zijn uiteraard heel veel Nederlandse zangers en zangeressen bekend/beroemd.
Al met al reikt de bekendheid meestal niet verder dan het Nederlandse taalgebied.
Bij het songfestival gaat het allang niet meer om de zangkwaliteiten, want ik weet niet of je wel eens naar de winnares van dit jaar geluisterd hebt, dan weet je genoeg...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vandenberg was rond 1984 erg groot in met name Japan.
Zanger: Bert Heerink.

Toegevoegd na 17 minuten:
O, de belangrijkste ben ik vergeten: Herman Brood met saturday night!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aafje Heynis.
Marjanne Kweksilber.
Elly Ameling.
Jard van Nes.
Charlotte Margiono.
Mathilde Santing.
Trijntje Oosterhuis.
Richard Tauber.
Max van Egmond.
Herman van Veen.
Amadea
13 jaar geleden
Teach-In, Shocking Blue, Esmee Denters, Waylon.