Is de aanklacht tegen Marco Borsato ingetrokken?

Het zou aanvankelijk prioriteit hebben maar er wordt niks meer over gemeld, dus het lijkt alsof de klacht ingetrokken is.

een jaar geleden
3.3K
TurfGraver
een jaar geleden
Of nog in onderzoek?
ronron1212
een jaar geleden
Het onderzoek loop nog en het komt voor de rechter dat je niets hoort zegt verder niets.
tinus1969
een jaar geleden
Het onderzoek heeft prioriteit. Iemand snel voor de rechter slepen kan vanwege 'ne bis in idem' juist een slecht idee zijn.
Amadea
een jaar geleden
Samen met zijn advocaten bereidt Marco Borsato zich in stilte voor om zijn naam te zuiveren. Zo wil de zanger tegenaangifte doen wegens smaad tegen de 22-jarige vrouw die hem heeft beschuldigd. Zolang de rechtszaak nog niet is geweest houdt hij zich op de vlakte en doet geen uitspraken in het openbaar.

Antwoorden (1)

Nee.
Borsato ligt sinds eind vorig jaar onder vuur vanwege vermeend seksueel grensoverschrijdend gedrag. Een 22-jarige vrouw deed aangifte van “onzedelijke betastingen” door de zanger. In januari beschuldigden nog enkele oud-kandidates en medewerkers van ‘The Voice of Holland’ de artiest van ongewenste aanrakingen. Het onderzoek naar de gebeurtenissen loopt nog steeds.
SimonV
een jaar geleden