Hoe kan het, dat een vrouw als Tina Turner, ruim 70 jaar oud, nog steeds de energie heeft om te dansen als een jonge meid?

Waar haalt ze die energie vandaan?

Dat ze er jong uit kan zien snap ik wel. Ze heeft geld zat om te investeren in haar uiterlijk.

Maar lichaamsenergie kun je toch niet kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Lichaamsenergie kun je gedeeltelijk wel 'kopen'.
Goede voeding, voldende beweging een fijn leven etc. kun je allemaal kopen. Daarnaast is het natuurlijk genetisch bepaald hoe jong en engergiek iemand blijft. Ook speelt geestelijke gesteldheid een grote rol. Mensen die een positieve kijk op het leven hebben blijven langer jong.

Tina heeft gewoon geluk dat ze bijna alles mee heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

She's simply the best! :)

Toegevoegd na 4 minuten:
Sommige mensen kunnen geestelijk jong blijven. Ze hebben die kunst blijkbaar ontdekt om niet een verstarde ouwe bejaarde te worden, maar gewoon echt te blijven leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lichaamsenergie kun je wel kopen hoor.
Ik bedoel:
Mijn conditie is op dit moment behoorlijk in een dal.
Echter:
Doe mij een jeugdige, knappe, motiverende personal trainer die mij iedere dag in beweging zet... en over een half jaar loop zelfs ik de halve marathon :-)

Innerlijke energie, de motivatie om iets te doen, dat moet wel uit jezelf komen.
Vorige week heb ik zelfs nog als een jonge meid heerlijk gedansd, "gehoused".
Je ziet toch nog genoeg oude mensen een halve of zelfs hele marathon lopen? Of de vierdaagse?

De oudste marathonloper
Zal hij het halen? De Britse Buster Martin van 101 (!) jaar oud wil volgende maand de marathon van London lopen. Dat is een afstand van 42 kilometer!

Uit: http://static.nos.nl/jeugdjournaal/artikelen/2008/3/5/deoudstemarathonloper.html: maart 2008

Martin wil de oudste marathonloper van de wereld worden. In zijn vrije tijd traint hij hard voor de wedstrijd. Afgelopen weekend liep hij al gemakkelijk een halve marathon uit.
De fitte bejaarde wil zijn aankomst bij de finish iets minder gezond gaan vieren: met een biertje en een sigaret. Zoals ik altijd doe, zegt hij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En heeft ie het gehaald, bedoel het artikel is ook al bejaard :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, oke,
Maar de Brit Fauja Singh heeft op 99 jarige leeftijd de halve marathon uitgelopen, in Luxemburg in een tijd van 3 uur en 32 minuten, volgens artikel datum 17/5/2010.
Muziek geeft levensenergie!
Voor velen niet te begrijpen
Als je helemaal opgaat in de muziek kost het geen energie, maar krijg je energie, het is bijna eindloos, totdat je er mee stopt, dan gaat de leeftijd weer een rol spelen.
Dat gebeurt niet met een saai foxtrotje of engelse wals, maar juist bij een sterk rhytmische muziek, vroeger was dat vooral de discomuziek, toen house en nu is er zo veel,
nummers van Lady GaGa zijn een mooi voorbeeld, maar ook Madonna heeft veel van dat soort nummers.
Weinig licht, mouwen opgestroopt, handjes los, paar pilsjes op, muziek lekker hard aan en gaan met die banaan.
HEERLIJK!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zozo, hip hoor, Ed :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
To live without my music, would be impossible to do...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, een lekker deuntje is nooit weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
T 'is meer een dreuntje.
Als je kijkt naar wat zij verdiend om een uurtje op te treden, dan snap je best dat zij energie heeft om op te treden.
Daarbij komt nog dat ze niet vaak optreed, dus als ze is een keer optreed, kan ze al haar energie erin stoppen.