Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je een artiestennaam ergens aangeven?

Er zijn heel veel mensen die ooit een artiestennaam hebben aangenomen, neem bijv. Tom Cruise. Maar moet je zo'n artiestennaam ergens aangeven (bij een instantie) of kun je gewoon gebruik maken van deze? En als je dan een artiestennaam hebt en stel je wilt doorbreken als actrice/zangeres etc. Moet je je echte naam of je artiestennaam er dan onderzetten (of je artiestennaam maar wel erbijzetten dat dat niet je echte naam is?)

heeeel veel vragen in een, maar ik hoop dat iemand een antwoord weet. Het is trouwens meer uit nieuwsgierigheid, ik ben niet echt van plan door te breken ;)

Groetjes, Charlotte

Toegevoegd na 3 minuten:
ik bedoel trouwens bij 'eronder zetten' op een auditieformulier of een mailtje naar producers enzo..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Overigens heeft Tom Cruise zijn echte achternaam weggelaten, voluit: Tom Cruise Mapother. Neen, je hoeft het nergens officieel te registreren, wel handig als je agent je artiestennaaam kent. In je officiele documenten (paspoort) staat gewoon je echte naam met evt vermelding: artiestennaam: Roodkwabje oid.

Een artiest zet NOOIT onder zijn artiestennaam dat het niet zijn echte naam is!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel! :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding