Je bedoelt Niko Tinbergen!
Nikolaas Tinbergen (Den Haag, 15 april 1907 - Oxford, 21 december 1988) was een Nederlandse etholoog, die zich in zijn leven vooral gericht heeft op het gedrag van dieren. Dit was indertijd nog een hele nieuwe tak van de biologie, hij wordt dan ook wel als een van de grondleggers van de ethologie (gedragsleer) gezien. In 1973 ontving hij een Nobelprijs voor de Fysiologie of Geneeskunde, gedeeld met Konrad Lorenz en Karl von Frisch, die net als hij baanbrekend werk op het gebied van de gedragsleer hebben gedaan. De evolutiebioloog Richard Dawkins werd in Oxford onder anderen door Tinbergen opgeleid.

In de Tweede Wereldoorlog was Tinbergen twee jaar geïnterneerd in gijzelaarskamp Beekvliet in Sint-Miechelsgestel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nico Tinbergen was een etholoog (=gedragsbioloog).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht een Nl econoom en winnaar van nobel prijs wat bijzonder is woonde in Denhaag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is zijn broer, Jan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja wat n familie ook al een nobel winnaar tjonge jonge:( zou nooit meer uit m'n hoofd antwoorden :)