Waarom geeft de TomTom niet dezelfde weg?

Ik heb op mijn TomTom niks geen extra diensten, gewoon alles standaard. Maar hoe is het mogelijk dat als ik bv. van Enschede naar Vianen moet, dat hij me via de A1, via Hoevelaken en Utrecht (A27) stuurt en als ik terug wil, hij me een compleet andere route laten rijden. Zoals: Langs de A12 richting Arnhem, dan bij Ede de A30 op, om bij Barneveld weer de A1 op te rijden richting Enschede.
Is het niet mogelijk (of een goeie tip voor TomTom) om te zeggen dat je exact dezelfde route wilt rijden als op de heenweg (maar dan andersom, natuurlijk)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ g.v

Antwoorden (2)

De TomTom houdt ook rekening met drukte (geschiedenis). Verder kan je aangeven dat je via een bepaalde plaats wilt rijden, of je geeft aan dat er een blokkade is op de alternatieve route die de TomTom aangeeft. Een functie waarbij hij de tegengestelde route neemt, zit er volgens mij niet op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn de extra diensten, waar jij het over hebt. Daar maak ik geen gebruik van.
omdat tomtom eigenlijk niet meer is dan een rekenprogramma en hij bij de terug weg berekend dat het via de A30 sneller/"handiger" is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een rekenmachine geeft altijd hetzelfde antwoord. TomTom doet dat niet, dus kun je hem niet vergelijken met een rekenmachine. Het ging hier trouwens om 1 voorbeeldje, maar ken er nog meer.
Als ik trouwens de volgende dat dezelfde rit wil rijden, is het goed mogelijk dat de TomTom mij bij Apeldoorn de A50 laat oprijden tot Arnhem en dan de A12 tot en A27. Er zit dus geen logica in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de rekensom zit hem ook in bochten wat op zo'n afstand al snel een kilometer kan zijn.
hij kan onmogelijk elke route uitrekenen maar werkt met try en error en bepaald op die manier de meest logische route waardoor het soms eerst een andere weg neemt en daardoor in zijn tijd begrenzing niet toe komt aan de eerste route.
de afwijking die hij heeft zit meestal in enkele minuten (berekende tijd).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok, duidelijk +1