Hoe krijg ik analoge tv-geluid over de boxen?

Ik heb een hele set kabels, een Sony Bravia tv, een Sony dvd recorder en een Sony fm stereo/fm-am receiver.
De Bravia tv heeft een analoge aansluiting en de tv-zenders zijn ingesteld, alleen het geluid lukt nog niet over de boxen. Als ik een dvd afspeel gaat het geluid wel over de boxen, dus die is goed ingesteld. Nu heb ik alleen veel kabels, kleuren en ingangen en is het verder een heel gepuzzel. Voor meer informatie zie de foto (onder deze omstandigheden werkt het dvd geluid wel over de boxen, radio ook, alleen de analoge tv niet).

Toegevoegd na 9 minuten:
De foto bijvoegen lukt me niet op deze site, ik hoop dat ik mag verwijzen: https://picasaweb.google.com/113000165387559133001/SonyGeluid?authuser=0&authkey=Gv1sRgCNX0oOe-9q6gLA&feat=directlink

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
1.5K

Het beste antwoord

UwTV zal wel 2 tulp uitgangen hebben, een zwarte en een rode.
Die kan u zeker aan uw audio installatie aansluiten op bv aux
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een foto bijgevoegd met specificaties, ik heb inderdaad een kabel met 2x rood-zwart. Alleen ik heb al zoveel mogelijke combinaties geprobeerd (omdat ik ook echt niet wist welke kabels ik moest gebruiken) en ik kom er nog niet uit. Kunt u aan de hand van de foto mij vertellen welke aansluitingen ik moet gebruiken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kabel die u nodig heeft is de set rechtsonder op de foto met de rode en zwarte tulpstekkertjes.
De rest is te onduidelijk om zeker te kunnen zeggen waar die in moeten.
Ik vermoed op de foto linksboven dat die rechts van de gele stekker moet in een van die 3 aansluitingen moeten. Op de TV kan ik het helemaak niet zien maar u kan evt in uw handboek zoeken naar AUDIO OUT, en dat moet ook 2 dergelijke tulp aansluitingen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de reacties! Het is niet mijn tv maar die van een bekende, ik ga het morgen testen!

Andere antwoorden (2)

Het geluid is beschikbaar op de witte en rode tulpaansluitingen achterop de tv, indien je die niet hebt dan kun je een verloop in een SCARTaansluiting steken waarop de audio- en videouitgangen zitten. Een dergelijk verloop moet wel voorzien zijn van een in/out omschakelaar, ze zijn voor een paar euro verkrijgbaar bij o.a. Action. Vanuit deze aansluiting verbindt je een tulpstekkerkabel met de AUX-ingang van de versterker.

Toegevoegd na 3 minuten:
De Sony tv die ik zelf heb bezit diverse audioaansluitingen, sommige zijn inputs. Voor jouw toepassing moet je echter een output gebruiken, bij mijn tv gemerkt met een cirkeltje waar een pijltje naar buiten wijst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je TV heeft een (optical) digital Audio out.
Deze kun je aansluiten met een toslink optische kabel (staat niet op de foto) aan receiver. (aansluiting naast gele stekker.)