welke 12v LED lampen kan ik 1 op 1 plaatsen ter vervanging van halogeen 12v ?

je hoort vaak tegenwoordig dat je de nieuwe generatie LED verlichting niet standaard kunt vervangen en hier een speciale trafo voor nodig hebt.
nu heb ik een serie halogeen spots ( Gu4, MR11, MR16) waarvan de trafo's zo zitten ingebouwd dat ik er niet bijkan. vandaar de vraag of er wel 12v LED spots zijn die 1 op 1 vervangbaar zijn en welke dit dan zijn.

alvast dank

gr Hans

Toegevoegd na 1 minuut:
en zijn eventueel de nieuwe soort CREE led lampen geschikt voor 12 v ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is een beetje afhankelijk van het type halogeen dat je wilt vervangen. Gelukkig is er internet:

Vul hier de juiste gevens in en je weet het:
http://ledlamp.nl/#s12
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op bijgevoegde link zie je diverse mogelijkheden. Bedenk wel dat de voordeligste lampen niet het beste resultaat geven en wit ledlicht is altijd iets blauwig, beter kun je kiezen voor warm wit. De lichtopbrengst is dan echter wel wat minder.