Zijn er ook HD-recorders die digitale zenders kunnen opslaan ?

Ik heb een Harddisk Recorder met een analoge tuner. Dus ik kan alleen maar analoge tv-zenders opnemen. Maar met m'n digitale setup-box (Samsung) kijk ik vanwege de veel betere kwaliteit alleen nog maar digitale TV. Die wil ik ook graag kunnen opnemen. Kan dat ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt een PVR (Personal Video Recorder) nemen. Dat is een digitale tuner met ingebouwde harddisk. Je kunt programma's opnemen en soms zelfs twee tegelijk. Ze zijn er in HD (voor full HD) en SD uitvoeringen.

Heb je Ziggo als provider, dan is de Humax 5200c de beste keuze. 500GB opslagcapaciteit, twee tuners en de mogelijkheid om het apparaat aan je netwerk te koppelen. HD zenders worden ook in HD formaat opgeslagen. Prijs is 375.

De dvd recorder aan je digitale tuner koppelen (via scart) kan ook, maar dan kun je alleen zenders opnemen die je op dat moment kijkt.
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste antwoord ! En ik ga hem kopen voor 349 euro

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan, als de samsung box een scart aansluiting heeft, met een scart kabel sluit je hem dan aan je hd recorder.
En maak je niet druk over het beeldkwaliteit: je ziet het verschil nauwelijks in tegenstelling tot wat de meeste verkopers beweren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
O, sorry ik drukte per ongeluk op de min (niet de bedoeling). Maar dat je het verschil tussen digitaal en analoog beeld niet ziet is niet waar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je leest niet goed, ik heb geschreven dat je het verschil nauwelijks ziet en NIET niet ziet