Heeft een camera van 2007, met ca. 30.000 clicks, een zeer grote kans defect te gaan?

Het betreft een tweedehands Canon EOS 400D.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
paulus811
13 jaar geleden
Ik heb geen idee wat de camera moet kosten, maar de Canon 1000D is nu bij Correct in Rotterdam in de aanbieding voor 399 met 18-55mm objectief. Dan heb je wel een splinternieuwe. Als de 400D goed geprijsd is, kun je het zelf overwegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O, bedankt voor deze reactie, dan moet ik dat ook nog eens overwegen. De 400D kost 300, met twee filters, 28-200 zoomlens, zonnekap, accu & 1Gb geheugenkaart.
paulus811
13 jaar geleden
Dit is de advertentie >> http://www.correct.nl/ , dan klikken op 'advertenties' in het linkermenu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!

Antwoorden (7)

Eerder dan een nieuwe, maar een camera waar goed mee omgegaan is en er schoon uitziet zou ik nog wel vertrouwen in hebben. Aan de persoon (verkoper) kan je al zien hoe hij er mee omgegaan is. Dit wel tussen aanhaling's tekens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Ik ga de camera vanavond bekijken :).
Na 30000 opnames is een toestel echt wel op zijn einde. Dat kun je vergelijken met 1250 volgeschoten rolletjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is dit een kwalitatief goede camera. Bijvoorbeeld onze huwelijksfotograaf heeft op één dag bij ons ruim 1000 foto's gemaakt. Bij vrienden van ons ook ongeveer zoveel.
Dat zou dan betekenen dan hij na 30 bruiloften zijn camera kan vervangen? Nou hij houdt hem echt een stuk langer. Dat is trouwens ook een Canon EOS, alleen geen 400D.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie! Op dit soort reacties hoopte ik, haha.
Mits verder goed onderhouden draait hij dat er nog wel 2-4X zoveel BIJ.
Deze mechanieken zijn zeer robuust.
Officiele cijfers van de MTBF (Mean Time Before Failure) heb ik niet maar fotomechanische systemen van kwaliteit zitten meestal boven de 100 000.
Volgens mij kan op deze Canon ook een motordrive of zit er al op/in.
Vanuit de vakfotografie die ik met mijn vader wel bedreven heb (alweer lang geleden) heb ik NOOIT een Canon op zijn mechaniek kapot zien gaan.
Wel is schoonhouden belangrijk.
Een apparaat wat zo intensief gebruikt werd, zal ook vast goed onderhouden zijn, je kunt het niet hebben dat je in een sessie of reportage met een defecte camera komt te zitten..
Ziet het exterieur, de reflexspiegel, de lenzen en de binnenkant van de camera er nog goed uit, dan is er voorzichtig mee omgegaan.
Een kwaliteitscamera schiet echt veel meer dan 1250
rolletjes probleemloos vol, dat haalt zelfs een Praktica
nog op zijn sloffen.
Cannon spiegelreflexcamera's zijn erg betrouwbaar.
Rekening houdend met het boven geschrevene kun je hem rustig aanschaffen, doet hij het nu goed , dan zal dat bij normaal gebruik over een jaar of tien waarschijnlijk nog zo zijn.
Juist camera's met mechaniek zijn veel degelijker dan electronische camera's
Veel plezier !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit soort toestellen word normaal gemaakt voor 100.000 tot 150.000 opnames, dus als ie verder netjes is, kun je er nog lang plezier van hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De MTBF van Canon camera's is 100.000 tot 400.000. e camera gaat dus -normaliter- nog minimaal 70.000 clicks mee. Let op en controleer de lenzen goed op krasvrij etc etc.

(MTBF = Mean Time Before Failure)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Canon EOS 400D is een instap consumenten camera. Dit is geen professionele camera. De prijs tweedehands is natuurlijk ook belangrijk.

Bovendien is 3 jaar voor zoveel foto's natuurlijk best aanzienlijk. Maar de camera zal niet worden weggedaan omdat hij versleten is. Maar omdat een betere (profesionelere) camera is aangeschaft.

Ik zou niet echt over de click zorgen maken. De prijs zal toch niet echt over de 200 euro liggen voor het geheel. Lijkt me een prima prijs voor een instap consumenten camera.