Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik drukte per ongeluk op het knopje om rolletje op te rollen als het vol is, voordat ik een rolletje er in deed. Zijn mijn gemaakte foto's nu mislukt?

Ik drukte per ongeluk onder de analoge camera een knopje in. en toen deed ik het rolletje erin en maakte ik wat foto's. Nu is dat knopje bedoelt om het rolletje op te rollen als het vol is. Is alles nu mislukt als het wordt ontwikkeld.

een jaar geleden
in: Camera's
3.4K
TurfGraver
een jaar geleden
Nee. Knopje zal (als het goed is) terug springen als je doordraait naar volgende foto.
piko
een jaar geleden
dat denk ik ook

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je kunt gerust het terugspoelknopje indrukken als er geen rolletje in de camera zit. Met het nieuwe rolletje gebeurt dan natuurlijk niets als het niet in de camera zit.

Bij analoge camera's die een tijdje niet zijn gebruikt is dat zelfs een goed idee, om te testen of het mechaniek nog werkt voordat je een nieuw rolletje plaatst. Je foto's mislukken namelijk wel als je een vol rolletje niet goed kunt terugspoelen voordat je het rolletje weer uit de camera haalt.
(Lees meer...)
een jaar geleden
Het is mogelijk dat de foto's mislukt zijn, maar dat hangt af van de camera die je gebruikt. Als je een digitale camera hebt, kun je de foto's controleren op je computer om te zien of ze goed zijn. Als je een filmcamera hebt, zul je moeten wachten tot je de film hebt ontwikkeld om te zien of de foto's goed zijn.
(Lees meer...)
10 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding