Hoe kan je in photoshop de ruis goed wegkrijgen?

Heb net de Canon Powershot S100 gekocht, en deze is erg goed in de jpg en ruis wegkrijgen.
Nu wil ik natuurlijk vanuit RAW ook de ruis wegkrijgen zoals de camera het zelf kan.
Zie ook de afbeeldingen van een test foto, genomen op ISO1600 op RAW+jpg.
De eerste foto is de jpg uit de camera.
De tweede foto is de RAW zonder bewerking omgezet naar jpg.

Toegevoegd na 43 seconden:
Als het kan bij het antwoord een resultaat foto neerzetten.

Toegevoegd na 11 minuten:
Had moeite om de grote bestanden toe te voegen aan de vraag. Heb nu een 100% crop gemaakt, probeer die toe te voegen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (1)

Helaas zie ik geen foto, maar in Camara Raw (= onderdeel van photoshop) (opent als het goed is automatisch als je een RAW bestand opent) gaat dit prima. Dit kan door recht boven 1 van de icoontjes aan te klikken (weet even niet welke). Vervolgens kan je allelei soorten ruis weg werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb Photoshop CS4 De afbeeldingen zijn nu toegevoegd.