Wat is nou eigenlijk het verschil tussen de Olympus tough tg-810 en de u (maar dan anders) Tough 8010 ( ofzo)?

Ik ben van plan een water dichte camera te kopen maar vooral voor filmen enzo wat is nou eigenlijk het verschil tussen die twee.
(zit er misschien ook verschil in tussen geluidskwalitijd)

Of kan ik beter een andere water dichte camera kopen van ongeveer de zelfde prijsklasse.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er vorige zomer ook aan gedacht om de U8010 te kopen omdat ik deze goed zou kunnen gebruiken voor het maken van onderwaterfoto's in Egypte. Je kan tot ca. 9 m diep met dat ding. Ook ik vroeg me af wat nu het verschil was met de U en zonder de U. Heb hem trouwens niet gekocht, maar ben toch wel benieuwd naar de antwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik dus ook maar niemand geeft antwoord.

Antwoorden (2)

Het enige verschil zijn de knopjes en de mega pixels
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de Olympus.nl website kun je ze heel eenvoudig met elkaar vergelijken (zie bron).
Evenveel MP, even groot zoombereik, even schok- en waterproof.
TG-810 heeft grotere monitor, met veel hogere resolutie. Ook heeft de TG-810 "Huisdierherkenning" (wow). De TG-810 heeft een framerate van 3 frames per seconde terwijl de 8010 het moet doen met max 1,2 fps.

Verdere verschilletjes moet je maar via de bron (en eventueel via de links "view details" op die pagina.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja bedankt hier heb ik teminste iets aan