Hoe ontvangt de eigenaar van een snoepapparaat zijn geld?

Op mijn werk staan snoepautomaten. Daar kun je snoep uithalen; je betaalt met je chippas.

Ik zie bij die automaten geen Internetverbinding en geen netwerkverbinding.

Dat het geld van mijn chippas kan worden afgeschreven, begrijp ik - da's een kwestie van het veranderen van het bedrag dat op de chip is opgeslagen.

Maar hoe krijgt de eigenaar van de snoepautomaat zijn geld? Heeft de snoepautomaat toch een verbinding met de bank, of moet de snoepautomaat regelmatig door een monteur worden uitgelezen?

Picture for question
Cryofiel
13 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een interessante vraag. Als er geen verbinding is, zie ik al mogelijkheden voor een vervolgvraag: hoe kun je de snoepautomaat uitlezen ;)

Antwoorden (2)

Ik denk dat de automaten beschikken over een GSM/Data bundel die de signalen van het pinautomaat/chipautomaat verzenden. Op deze wijze kun je namelijk makkelijker de automaat overal plaatsen en lijkt me dat ze op deze manier dit geregeld is. Achteraf krijgt de eigenaar dan binnen een aantal dagen het geld van je chip op zijn bankrekening gestort..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mijn neef hier staat er ook een, maar mijn neef betaald aan de eigenaar wat erin zit, de klant betaald via de chippas, en een keer in de zoveel tijd komt de eigenaar zijn automaat bijvullen en krijgt mijn neef het geld terug wat eruit is gekocht maar ik weet niet of het zo overal gaat