Als je een lamp koopt van rijstpapier,waarom vliegt die dan niet in brand?

Door de hitte van de spaarlamp die er in zit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een goeie vraag we gaan wel eten,niet Suzy joh wat moet zo'n extreem hoogebegaafd mens bij ons aan tafel kom jij ook naar utrecht?

Het beste antwoord

Zelfs met een gewone gloeilamp van 60 watt steek je rijstpapier niet in brand op een afstand van enkele centimeters.
Daar is toch echt wel meer hitte voor nodig.
jc54
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een spaarlamp geeft daar te weinig warmte voor af, met een traditionele gloeilamp zou het misschien kunnen indien het papier erg dichtbij de lamp zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die zijn ook vaak heel groot, dus de afstand tot het peertje is best groot. Uiteraard moet je niet een 100w in een heel klein papieren lamp doen, dat is vragen om ongelukken. Spaarlampen geven niet zoveel hitte af als de oude gloeilampen, maar altijd opletten kan nooit kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat een spaarlamp noch een gloeilamp ooit de ontbrandingstemperatuur van (rijst)papier haalt.