Heeft een boiler ook een servicebeurt of onderhoudsbeurd nodig?

Ik heb in 2008 een nieuwe boiler laten plaatsen in ons huis.
Maar verder heb ik nooit stil gestaan bij onderhoud.

Afgelopen nacht maakte het ding ineens rare geluiden een soort van suizen/fluiten en iets wat leek op een zuigend geluid.

Door dat gekke geluid bedacht ik me ineens dat ik er nog nooit iemand naar heb laten kijken voor onderhoud of service.

Het is een electrische boiler van 60L Er komt geen gas bij kijken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De eerste vraag is of de boiler een gasboiler is of eentje met elektriciteit. Met een gasboiler is onderhoud verstandig. Er vindt verbranding plaats en dat zet nou eenmaal vuil af. Sowieso voor eigen veiligheid verstandig. Voor elektronische boilers weet ik niet wat mogelijk is. Misschien even bij een installateur informeren?

Het beste antwoord

In mijn vorige huurhuis had ik een grote elektrische boiler. Via de woningbouwvereniging kwam daarvoor [jaarlijks? of 2 jaarlijks - weet niet meer] een monteur de zaak controleren, eigenlijk net als bij een geiser. Dus ja je zult hier zeker werk van moeten maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Bedankt Jodokus. Het klopt idd ik heb met Eneco gebeld.
Zij zeggen ook dat ik hij al lang onderhoud nodig had. Maar ze zeggen ook dat zij daarin verzaakt hebben. Zij hadden een monteur langs moeten sturen.