Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de stroomstoot van een elektrische vliegenmepper al gevaarlijk om aan te raken?

Buiten dat het me gewoon eng lijkt om deze aan te raken als er stroom op staat, vraag ik me af of het ook kwaad kan, ook al is het een 'zwakstroom'.
Vraag dit met name ook omdat ik een kleine meid heb rondlopen in huis en (ondanks dat we hem opbergen) ik bang ben dat zij hem ooit 'gebruikt'...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
29.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Uit nieuwsgierigheid heb ik zo'n vliegenmepper een keer uitgeprobeerd op mijn knie. Het was een akelig gevoel, en het tintelde ook nog een tijdje na. Ik doe het niet nog eens.

Toch loop je er niks van op. Als je dochter per ongeluk een keer in aanraking komt met de stroom wordt het ongetwijfeld gieren en brullen, maar verder kan het geen kwaad. En reken maar dat ze in het vervolg als de dood zal zijn voor die vliegenmepper.

Om zo'n huilbui helemaal te voorkomen, kun je natuurlijk de vliegenmepper het beste opbergen op een plekje waar ze niet bij kan.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ik durf het ook niet te proberen. Maar ik heb laatst gehoord van iemand die dat dus wel durfde, dat het niet prettig is. Hij had er nog een tijdje last van. Blijf hem dus goed opbergen!
Ik zou hem trouwens wegdoen met een klein kind in huis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb hem ook maar als je het aanraakt voel je een klein bibbertje dat is alles hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou dan is die jongen wel een sissi:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja echt probeer t maar eens je voelt nietssssss
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om eerlijk te zijn ben ik ook een sissi hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
poessie!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben echt een schijtluis...ik durf dat dus echt niet haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
I know!!!
nee is absoluut ongevaarlijk het is voor de vlieg dodelijk maar niet voor de mens .. het word een ander verhaal als je de vliegenmepper op 220 volt gaat aan sluiten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor dat kan geen kwaad en ze zal het daarna wel laten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee je voelt het wel maar doet niet zeer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het aanraakt voel je een soort tinteling! Mocht het gevaarlijk zijn voor mensen dan zou dit verboden zijn in nederland!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk heb ik een idioot gezien die er z'n tong tegen drukte. Zijn vullingen vlogen er niet uit en voor de rest had hij evenmin schade.
Wel kon ik precies vertellen aan de hand van zijn mimiek toen de aanraking plaats vond.
(echt gebeurd !)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zit een 1.5V batterijtje in en geen condesator, dus er kan je niets gebeuren. Je voelt het niet eens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan egt helemaal geen kwaad ik weet dit 100% zeker omdat ik er zelf ook 1 heb en ik hou er van om dit soort dingen uit te proberen heb het zelf ook gedaan er is niets gebeurd :).

Ik heb zelfs de stroomdraag aangeraakt die ze voor dieren gebruiken zodat ze niet ontsnappen die voel je wel maar ook dat doet je niets

het programma brainiac heeft het ook gedaan misschien als u het zelf wilt zien kunt u het opzoeken op het net

Toegevoegd na 41 seconden:
stroomdraag=stroomdraad
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De stroomstoot is voor gezonde volwassenen ongevaarlijk.
Je schrijft er niet er niet bij hoe oud je kleine meid is, maar ik zal geen risico nemen en een gewone vliegenmepper aanschaffen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De stroomsterkte is veel te laag om dodelijk te zijn, hoewel het gevoel niet prettig is. Vergelijk het met de schok die je van een bromfietsbougie kan krijgen, ook ongevaarlijk, maar qua gevoel niet aan te bevelen. Overigens is het geen zwakstroom, de lage batterijspanning wordt door een electronische schakeling opgejaagd naar een spanning die hoog genoeg is om vonken te doen overslaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding