Als ik het apestaartje probeer te typen krijg ik aanhalingstekens. Wat doe ik fout?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
211.8K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ik weet niet wat
maar ik weet wel dat
je op alt gr in gedrukt moet houden en dan op de 2 vanboven op het scherm moet drukken

Antwoorden (8)

Heb je ook problemen met andere tekens? Dan zou het je toetsenbordinstelling kunnen zijn. Als je hem instelt op 'verenigde staten' dan is het probleem wellicht opgelost.

Dit kan je wijzigen via 'Configuratiescherm'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Druk tegelijkertijd op de rechter Ctrl- (bij anderen Enter) en Shift-toets. Dan krijg je de tekens weer normaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt per ongeluk de linker-Alt en de linker-Shift tegelijk ingedrukt.

Doe dat nogmaals: houd de linker Alt-toets ingedrukt, en druk dan op de linker Shift-toets. Daarna de Alt-toets loslaten.

Toegevoegd na 1 minuut:

Je kunt ook klikken op het (meestal) blauwe vierkantje rechtsonder in je taakbalk. Daar staan twee letters in. Bij jou nu waarschijnlijk NL.

Klik op dat vierkantje, en kies voor US. Daarmee zet je je toetsenbord weer goed.
Cryofiel
13 jaar geleden
Misschien help de toetsenbordinstelling? Heb je rechtsonder een blauw vierkantje met NL (of VS) er in? Rechts klikken, 'instellingen'. Probeer eens een andere 'taal' voor het toetsenbord, wie weet. Onthoud wel goed hoe het stond voordat je begon te experimenteren, je wilt het niet erger maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had dit probleem ook.
Als je ctrl-shift-i in drukt dan doet hij het niet meer, je kan het ook weer inschakelen op deze manier.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
-Dat opent het hulpprogramma voor ontwikkelaars in Chrome.
Heb ik ook af en toe, gewoon computer afsluiten en opnieuw opstarten. Probleem is dan verholpen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als het apenstaartje boven de cijfer 2 staat dan moet je toetsenbord op VS-International staan hoogst waarschijnlijk staat deze nu op NL klik even op het pictogram (plaatje toetsenbord) rechts onder op je taakbalk dit gebeurt vaker doordat je email in een andere taal is opgemaakt enz enz even rustig je instellingen na zien verder is er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Quotes bij Shift-2 is inderdaad Nederlands toetsenbord. Dat is voor het laatst in de jaren 90 gebruikt (IBM met name). De knop links van de 1 geeft dan de @ zonder shift.
Om dit langdurig te vermijden kan je het beste overal in de instellingen het NL toetsenbord verwijderen.
Taalinstellingen > Voorkeurstaal > Nederlands > Opties kiezen en alle toetsenborden behalve VS Internationaal verwijderen.
Het verschil tussen VS en VS Internationaal is dat de laatste blijft wachten na de ^, ", ~, ` en ' zodat je er een e, a, u, o onder kan schuiven en je niet met ingewikkelde ALT codes hoeft te hannessen.
een jaar geleden