Waarom heeft een wasmachine een raampje, maar een droger niet?

Een wasmachine heeft zo af en toe een dichte deur, maar een droger heeft nooit een raampje. Waarom is dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat is omdat de wasdroger lucht in de trommel moet kunnen blazen. Dat gaat het best via midden voor en achterkant omdat de was door het ronddraaien naar buiten wordt geslingerd tegen de trommel wand. Er kan dus geen raampje in de deur omdat de luchtbuizen er al zitten en het een handige plek is voor het stoffilter.

mijn drogers (ik heb inmiddels de derde, philips/whirlpool en bosch) hebben allemaal raampjes (gehad).

Volgens mij omdat je in een wasmachine moet kunnen zien of er nog water in zit, voordat je het deurtje opent. Bij een droger is dat niet nodig. Ik denk dan dat de paar wasmachines die geen raampje hebben via een goed werkend (oftewel waterdicht, haha :P) systeem aangeven of er nog water in de machine staat.

Bovenladers hebben geen raam, daar zit nl de trommel anders in. Bij een frontlader zit er tegenwoordig in de meeste droog en wasmachines wel een raam. Altijd handig om te zien of het goed wast of droogt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100