Waarom heeft een wasmachine een raampje, maar een droger niet?

Een wasmachine heeft zo af en toe een dichte deur, maar een droger heeft nooit een raampje. Waarom is dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn droger heeft dezelfde deur als mijn wasmachine dus met raam. Ze zijn er dus wel.

Het beste antwoord

Dat is omdat de wasdroger lucht in de trommel moet kunnen blazen.
Dat gaat het best via midden voor en achterkant omdat de was door het ronddraaien naar buiten wordt geslingerd tegen de trommel wand.
Er kan dus geen raampje in de deur omdat de luchtbuizen er al zitten en het een handige plek is voor het stoffilter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de deur van een droger open maakt.
Dan zit daar juist het stoffilter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij staat dat er ook...

Andere antwoorden (3)

mijn drogers (ik heb inmiddels de derde, philips/whirlpool en bosch) hebben allemaal raampjes (gehad).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Het is misschien geen antwoord op de vraag, maar ik had ook een Whirlpool MET raam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ik heb er ook eentje met een raampje in de deuropening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed geantwoord.
Drogers zonder raampje zijn en waren er wel.
Maar heel weinig. +1
Volgens mij omdat je in een wasmachine moet kunnen zien of er nog water in zit, voordat je het deurtje opent. Bij een droger is dat niet nodig.
Ik denk dan dat de paar wasmachines die geen raampje hebben via een goed werkend (oftewel waterdicht, haha :P) systeem aangeven of er nog water in de machine staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovenladers hebben geen raam, daar zit nl de trommel anders in. Bij een frontlader zit er tegenwoordig in de meeste droog en wasmachines wel een raam. Altijd handig om te zien of het goed wast of droogt.