Kan mijn wasmachine nog gerepareerd worden?

Ik heb een AEG OKO Lavamat van 1991, die sinds kort hapert tijdens het wasprogramma. Niet altijd maar wel steeds vaker. Wat kan dat zijn? Loon het zich nog om er een reparateur bij te laten komen?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb me tien jaar vergist, hij is niet van 1991 maar van 2001, dus negen jaar oud.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als de wasmachine negen jaar oud is dan zijn er nog onderdelen. Maar de vraag is ,wat hapert eraan. En als je geen handig iemand bij de hand hebt,of een goeie beunhaas,dan wordt het een dure zaak. De voorrij kosten alleen al,zijn erg hoog en de nieuwe onderdelen daar rekenen ze ook een goeie prijs voor. En dan nog werkloon erbij. Dan zou je moeten overwegen om een andere te kopen. Maar ik ken mensen die hebben aeg,s van nog oudere leeftijd,en die lopen nog steeds. Want jouw wasmachine,hoeft niet per se naar de sloop.

nee,niet alles heeft t eeuwige leven.

Ik denk dat dit zeker de moeite loont, je kunt namelijk ook eerst advies vragen en een offerte wat een eventuele reparatie zal gaan kosten. Wel is het natuurlijk zo dat bij een wasmachine uit 1991 dit wel eens het begin van het einde zou kunnen zijn, misschien gaat hij na reparatie nog 5 jaar mee, misschien is hij na 5 maanden weer stuk.

Ja, je kan de 'wasmachinoloog' best even langs te laten komen. Hij kan je dan best adviseren. Het kan een klein technisch mankement zijn, en bespaar je de kosten van een nieuwe. Uiteraard, als de machine sowieso niet meer goed wast of er nog andere zaken aan zijn, kan je best een nieuwe overwegen. Deze zal ongetwijfeld dan weer minder verbruiken.

Het makkelijkste is de AEG reparatiedienst er naar te laten kijken. Als men de machine niet meer kan repareren en je koopt hierna weer een AEG, worden de voorrijkosten van de monteur in mindering gebracht op het aankoopbedrag.

Hij kan wel gerepareerd worden, maar hij is 19 jaar oud .. De meeste wasmachines staan na gemiddeld 12 jaar op de schroot. Een reparatie plus voorrijkosten kost zomaar 150 euro, en stel dat hij na een paar weken weer andere kuren gaat tonen . Mijn advies is om naar een nieuwe uit te kijken

Of een wasmachine 19 jaar of 9 jaar oud is maakt niet zoveel uit. Waar het om gaat is het gebruik , 1 keer per 2 weken, 1 keer per week, elke dag een keer, of elke dag meedere keren. Je zal begrijpen hoemeer gebruik, hoe sneller versleten. Met 9 jaar oud, en elke week 1 keer gebruikt, zou ik toch uitkijken naar een nieuwe. Reparaties zijn erg duur, en als die dan weer ergens anders stuk gaat, is het jammer van al dat geld.

Gezien de voorrijkosten, en het feit dat een nieuw apparaat minder enrgie gebruikt, plus dat een nieuwe niet zo duur is, zou ik het zo laten, en wachten op een goede aanbieding voor een nieuwe. Haast heb je niet als hij nog wel wast. Zie de link, daar worden vragen en antwoorden gegeven over stoppende wasmachines. Wellicht heb je daar ook wat aan....

Bronnen:
http://www.askanowner.nl/qa/view.asp?s=2&q...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100