Is deze autoradio voldoende van kwaliteit?

Het gaat om een hatsieflatsie autoradio van het huismerk van Kruidvat: Watssound type WS 164 W.

Met bluetooth en SD.

Hier een plek voor de handleiding:
http://www.gebruikershandleiding.com/Watssound-WS-164B/handleiding-5-444556.html

Ik ben GEEN audiofiel, dus het geluid moet goed zijn maar uitstekend kan ik niet horen. Ik wil voornamelijk SD kaarten gebruiken voor eigen muziek, de radio en bluetooth voor bellen.

Gebruik geen CD, dus of het ding nu over slaat of niet, dat deert me niet.

Toegevoegd na 8 minuten:
Hij is nu voor een weggeef prijs van 40 euro.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
paulus811
13 jaar geleden
Voor onder de 100 euro heb je een echt merk als Pioneer of Kenwood met USB en geheugenkaarlezer. Dat zou mijn voorkeur hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OK, maar dan heb je nog niet met bluetooth. Dat is ook een belangrijke eis voor mij. Zo hoe ik niet een aparte carkit in te laten bouwen.
De echte merken beginnen daarbij pas op 150+/200 euro. Dat is mij echt te veel. Ik heb hem gekocht en ga hem vanavond inbouwen. Ben benieuwd naar de kwaliteit. Ik heb hem nu op mijn bureau liggen aan een losse accu. In principe werkt alles naar behoren, alleen het geluid kan in niet beoordelen nu.
paulus811
13 jaar geleden
Ik heb een natuurlijke neiging om goedkope spullen niet te vertrouwen, maar misschien ten onrechte. In mijn leven heb ik enkele honderden radio's ingebouwd (was vroeger freak en deed mee aan wedstrijden) en zal daar nog wel iets van een tik aan overgehouden hebben. De geluidskwaliteit wordt overigens met name bepaald door de kwaliteit van luidsprekers. Als dat niks is wordt het geluid ook niks, al zet je er een radio van 1.000 euro op. Ik hoop voor jou dat het een goede koop is en je er veel plezier van zult hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed, ik had hem gekocht. En ik heb hem ingebouwd. Ik moet zeggen dat de kwaliteit van het geluid prima is. Ook de bluetooth geluid is prima, zowel ontvangen als praten.
Maar zit er toch nog een nadeel aan. Ik heb een Nokia N97 mini toestel. Als ik de navigatie gebruik dan wordt deze ook via bluetooth uitgezonden. Het nadeel van de autoradio is, dat deze traag overschakelt op bluetooth. Voor een tel.gesprek misschien niet zo belangrijk. Maar met de navigatie is dit toch anders. Ik hoor dus ...slaan. Ipv over 20m rechts afslaan. Net te laat.
Nu weet ik niet of de merk autoradios dat wel goed doen. Bummer. Gelukkig had ik een (on)gelukje. Het afdekrandje is stuk, deze blijft niet meer hangen. Dus ik de stoute schoenen aangetrokken en de support gebeld en deze kunnen geen randje nasturen. Dus nu krijg ik een brief waarmee ik de radio zonder meer kan terugbrengen voor geld retour. Ik bekijk nog even wat ik ga doen. Jammer van die bluetooth die traag is. Ik zie niet echt een andere oplossing. Behalve om de navigatiestem uit te zetten. Want tijdens het navigeren de bluetooth aan/uit zetten kan niet. Op zich dus best ok qua geluid en bediening. Weet natuurlijk niet wat het doet op lange termijn en met warmer weer, of koud weer.

Het beste antwoord

Volgens de mensen op dit forum zijn er verdeelde meningen.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1243904/33

Positief:
uiterst tevreden!!

-afneembaar frontje: werkt prima bij mij (en wie haalt z'n frontje er nou nog af tegenwoordig; junks willen al lang geen radio's meer........ :P )
-geluidskwaliteit: ok, er zullen betere zijn, maar ik vind em prima, meer dan goed genoeg! Zeker niet veel slechter dan mijn vorige Sony.
-hoog/laag: kan je gewoon naar persoonlijke wens instellen (bass/treble)

verder zoals gezegd, een heel compleet apparaat en dat voor nog geen 7 tientjes! Eindelijk geen overslaande cd's meer, USB stick mee, sd kaartje volplempen permanent in de radio laten, ideaal.
BT werkt ook prima, alleen jammer dat er geen 'telefoonboek' in de radio zit en dat (bij mij in ieder geval) de voice dial functie niet werkt, maar dat kan ook aan de combinatie met mijn telefoon liggen.
Je moet dan 1x op de groene telefoon knop drukken, voice dial zou dat gestart moeten worden.
Geen halszaak voor mij, maar werkt dat bij anderen wel naar behoren?

Negatief:
Ik heb 'm vandaag ook ingebouwd maar ik vind het geluid behoorlijk tegenvallen in het hoog en laag komt het niet in de buurt van mijn oude pioneer radio-cassette speler en idd het het frontje er afhalen is ook niet handig, frontje vliegt af en toe tegen het stuur bij het verwijderen maar dat kan beginnersgeluk zijn.

Ook pauzes tussen mp3's op cd.

Deze gaat in ieder geval retour.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ha, die Gdanonym;

Alle waar is naar zijn geld en 40 euro is weliswaar niet veel, maar voor ruim onder de 100 euro heb je tegenwoordig al radio/CD-spelers met USB- en/ of AUX-ingang van merken als Sony, JVC of Pioneer. Dat zou mij de extra uitgave toch wel waard zijn. Bovendien is de keuze in speakers minstens zo belangrijk voor het uiteindelijke geluid. Kijk maar eens op de link voor wat voorbeelden.