Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik met mijn lijmpistool over mn soldeerpunten gaan om te zorgen dat de draad niet los gaat?

Soldeerpunt zijn de plekken waar ik heb gesoldeerd

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
TurfGraver
3 jaar geleden
Als je goed gesoldeerd hebt zal het niet loslaten.
Je kan eventueel daarna er wel lijm op doen maar niet als elektrisch verbinding.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Nee, de soldeerverbinding is sterker dan de lijmverbinding, dus dat moet je niet doen.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik begrijp je niet
crispy
3 jaar geleden
Ik zal het toelichten.
Als een draad op de juiste manier is gesoldeerd aan een contactpunt, dan is de soldeerverbinding sterk genoeg om te blijven zitten.
Als een draad niet goed is gesoldeerd, dan kan je dat niet verbeteren met een druppel lijm, omdat de slechte soldeerverbinding resulteert in een onzeker contact tussen de draad en het contactpunt.
Stel dat je een draad met een druppel lijm vast probeert te zetten aan een contactpunt, dan is dat een heel slechte verbinding omdat de lijm een isolator is, die gaat tussen de draad en het contactpunt in zitten, en zorgt dat er eigenlijk geen of heel slecht contact is.
Het kan wel maar als het contact niet sterk genoeg is krijg je storingen of werkt niet of af en toe.
Solderen is het beste en als je daarna nog een drup warme lijm erover doet ter bescherming is dat geen punt.
Vaak als je electronica open maakt ziek je vaak ook klodders warme lijm zo hier en daar om bedrading op 1 plek te houden of iets afschermen.
Ziek moet zie zijn
(Lees meer...)
Toegevoegd op 23 augustus 2022 19:20: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing