Moet je een vast telefoon lijn hebben om een fax kunnen verzenden met zo een all in one printer?(zie link)

http://www.staples.nl/business-inkjet-all-in-one-officejet-pro-8600-e-plus/cbs/5830634.html?effort_code=WW&promoCode=400090029&find_number=5830634

9 jaar geleden
1.9K
gvrox
9 jaar geleden
Welk alternatief had je in gedachten ?
koraal19
9 jaar geleden
@gvrox,
mobile telefoon lijn

Het beste antwoord

Ja, een vaste lijn is nodig. Onderdeel van de checklist die de testprocedure volgt, uit de handleiding (zie bron) pagina 219/220:

• Tests the fax hardware
• Verifies the correct type of phone cord is connected to the printer
• Checks that the phone cord is plugged into the correct port
• Checks for a dial tone
• Checks for an active phone line
• Tests the status of your phone line connection
Test fax setup 219

Dus, dit apparaat heeft een telefoonlijn met een kiestoon en DTMF (Dual Tone Multi-Frequency) ondersteuning nodig.

Zou je faxen willen versturen zonder gebruik te maken van een vaste telefoonlijn dan kan dat niet met dit apparaat, maar je hebt er wel allerlei internetdiensten voor.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zo zou je bijvoorbeeld wel met dit apparaat een document kunnen inscannen naar PDF en dat document vervolgens faxen vanaf je computer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, een vaste telefoonlijn is nodig voor het versturen van een fax met deze all-in-1-printer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
koraal19
9 jaar geleden
is er wel anderen mogelijkheden dan vaste lijn?