Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik ipv een 500 mah 5v adaptor ook een 1200 mah 5v adaptor gebruiken voor een kleine desk fan?

een simpele deskfan van 15 cm hoog en breed. werkt via usb aansluiting. ik heb geen vrije usb poorten meer op mijn pc, maar ik had nog een oude telefoon adaptor liggen en als ik de usbkabel uit die adaptor haal dan is er een usb aansluiting op de adaptor zelf vrij. alleen.. op de verpakking van de desk fan ventilator staat 5v 500 mah. en op de adaptor met vrije usb aansluiting staat 5v 1200mah. - kan ik de adaptor toch gewoon gebruiken voor de deskfan (langdurig), of levert dit problemen op de langere termijn op ?? ik had hem al geprobeerd een paar seconden en het werkt wel. de desk fan doet het wel via de adaptor alleen het mah verschilt.

1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja. Het is eilig om een ​​apparaat op te laden met een oplader die meer stroomcapaciteit heeft dan nodig is.
(Lees meer...)
SimonV
2 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hoor. De desk fan neemt niet meer stroom af dan hij kan gebruiken, ook al kan de adapter meer stroom leveren.
(Lees meer...)
jc54
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding